یک پرورش دهنده الاغ در گناباد با اشاره به اینکه شیر الاغ قیمتی بین 300 تا 400 هزار تومان در هر کیلو دارد، گفت: کلمه الاغ باعث شده است که پرورش آن در ایران بازدارنده شود این در حالیست که همه تولیدات این حیوان ارزش اقتصادی قابل‌توجهی دارد و اگر ما پرورش‌ الاغ نداشته باشیم، نسل خر در ایران منقرض می‌شود.

علی اکبر جمهوری با اشاره به اثبات خواص شیر الاغ در بیماری‌های عفونی، تصریح کرد: شیر الاغ برای درمان بیماری‌هایی چون سیاه سرفه، تنگی نفس و آسم بسیار موثر است. قیمت شیر الاغ در گناباد لیتری 200 هزار تومان است اما در تهران لیتری 300 تا 400 هزار تومان عرضه می‌شود.

جمهوری قیمت پنیر الاغ در اروپا را کیلویی 8 تا 10 میلیون تومان دانست و افزود: برای تولید هر کیلو پنیر 35 تا 40 کیلو شیر لازم است. دیگر محصول تولیدی از الاغ عنبر نسارای است که در گلخانه‌ها و مرغداری‌ها قابل استفاده است این محصول ویروس کش قوی است و بسته 8 تایی عنبر نسارای 10 هزار تومان بفروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه قیمت الاغ شیرده حدود 4 تا 5 میلیون تومان است، افزود: قیمت الاغ در سراوان استان سیستان و بلوچستان 10 تا 15 میلیون تومان شده است چرا که با الاغ قاچاق سوخت انجام می‌شود.