وزیر امور خارجه گفت: روابط ایران و فنلاند روابطی متین و در مسیر درست است .به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در نشست خبری مشترک با پکا هاویستو گفت: ما با آقای وزیر گفت‌وگوهای متنوعی را در حوزه‌های مختلف انجام دادیم. روابط ایران و فنلاند روابطی متین و در مسیر درست است. ما در سیاست خارجی دولت آقای رئیسی بر سیاست خارجی متوازن تمرکز داریم و نگاه به همه بخش‌های جهان مورد توجه جدی ما است.

وی ادامه داد: خیلی خوشحالم که همکار خوبم از شرایط بحرانی مبتلا به ویروس کرونا به سلامت عبور کردند و این عامل تاخیر سفر ایشان بود. خوشحالم که امروز توانستیم همدیگر را ملاقات کنیم. این دومین دیدار بعد از نیویورک است. برای توسعه همکاری میان دو کشور برنامه‌هایی داشتیم . این سفر تحقق برخی توافقات است، امروز سند جامع اجتناب از اخذ مالیات مضاعف میان ایشان و آقای خاندوزی به امضا خواهد رسید. ۱۱ سند همکاری میان دو کشور به امضا می رسد که پایه‌ای برای توسعه هرچه بیشتر همکاری‌ها می دانیم. توافق داریم که حجم مبادلات میان دو کشور قابل توجه نیست. ما در حوزه علم، فناوری تولید آب اشامیدنی و همکاری‌های دارویی صحبت کردیم.

وزیر امور خارجه ادامه داد: آقای باقری و کارشناسان ارشد مذاکره کننده در روزهای آینده در وین بر سندی که قرار است مورد توافق قرار گرفته شود تمرکز خواهند کرد و در آن سند طرف‌های مختلف بازگشت و پایبندی خود را به تعهدات در برجام نشان دهند.