هر بشکه نفت برنت امروز با افزایش قیمت بیش از شش دلار به قیمت 111 دلار و هشت سنت رسید و روند قیمت در بازار نفت را صعودی کرد.

به گزارش قرن‌نو، هر بشکه نفت برنت دیروز با افزایش قیمت بیش از شش دلار به 111 دلار و هشت سنت رسید و هر بشکه نفت وست تگزاس نیز از ابتدای روز تاکنون شش دلار و سی سنت گران شده و به قیمت 109 دلار و 71 سنت رسیده است.

هر بشکه نفت خام سنگین ایران با افزایش قیمت سه دلار و 36 سنتی به قیمت 97 دلار و 95 سنت رسیده و هر بشکه نفت خام سبک ایران نیز 99 دلار و 85 سنت قیمت خورده است.

تهاجم روسیه به اوکراین و تحریم‌های ناشی از آن، قیمت نفت را افزایش داده و حتی انتشار شصت میلیون بشکه نفت با هماهنگی اعضای آژانس بین‌المللی انرژی نمی‌تواند مانع گرانی شود.

بنا بر گزارش‌ها، اعضای آژانس بین‌المللی انرژی در مواجهه با چشم‌انداز افزایش طولانی‌مدت قیمت نفت، بر روی آزادسازی شصت میلیون بشکه نفت از انبارهای استراتژیک توافق کردند که نیمی از حجم داده‌شده از سوی ایالات متحده تأمین می‌شد.

علی‌رغم تحریم‌های سنگین و خروج تعدادی از غول‌های نفتی از روسیه، نشانه‌های بسیار کمی وجود دارد که حاکی از آن باشد که حمله کرملین به اوکراین به‌زودی پایان خواهد یافت. ابهام همچنان در بازارهای نفت وجود دارد و قیمت هر دو نفت وست تگزاس و برنت در حال افزایش است.

بریتیش پترولیوم اعلام کرد تصمیم گرفته ۱۹.۷۵ درصد سهم خود را در شرکت نفتی روس‌نفت درپی حمله روسیه به اوکراین خارج کند. برنارد لونی، مدیرعامل شرکت برییتیش پترولیوم که از هیئت‌مدیره روس‌نفت کناره‌گیری خواهد کرد، در بیانیه‌ای اعلام کرد این حمله باعث شد ما به‌طور اساسی درباره موقعیت بریتیش پترولیوم در خصوص روس‌نفت بازنگری کنیم.

ازطرف‌دیگر، شرکت نفتی آمریکایی اکسون موبیل اعلام کرد که در پی بحران اوکراین قصد دارد پروژه‌های خود را در روسیه متوقف کند. مدیر اجرایی و رئیس هیئت‌مدیره شرکت نفتی آمریکایی اکسون موبیل پس از بریتیش پترولیوم و شل اعلام کرد که در پی بحران اوکراین قصد دارد پروژه‌های خود را در روسیه متوقف کند.

شریک قدیمی روسیه، Rosneft که بیش از سی سال در این کشور حضور داشته است نیز اعلام کرد که سهام خود را در چندین شرکت مشترک که میادین نفت سنگین در سیبری غربی را توسعه می‌دهند به ارزش 1.2 میلیارد دلار می‌فروشد.