مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی از فروش 500 میلیارد تومان کالای تملیکی در دو ماه اخیر خبر داد و گفت: از هفته آینده حراج فرش‌های تملیکی را در تهران برگزار می‌کنیم.

عبدالمجید اجتهادی در گفت‌وگو با فارس در مورد مهلت سه ماهه رئیس جمهور برای کاهش رسوب کالا در انبارهای سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اظهارداشت: این سازمان نیازمند چند دسته اقدام برای پیشبرد اهداف از جمله کاهش رسوب کالا است. یکی از مسائل در رابطه با اصلاح ساختار و ساماندهی و نیروی انسانی بوده که پیشنهادی آن به تایید و امضای وزیر اقتصاد رسیده و در حال طی شدن مراحل قانونی در سازمان اداری و استخدامی کشور است.مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی ادامه داد: ساختار سازمان در استان‌ها به شکل اداره مدیریت می‌شود و برخی استان‌ها مثل هرمزگان، خوزستان، تهران و بوشهر با توجه به حجم بالای اموال تملیکی که وجود دارد نمی‌توان آنها را با اداره مدیریت کرد و باید متناسب با حجم کار، ساختار و نیروی انسانی و دیگر مباحث اداری ارتقا یابد. بنابراین برخی ادارات استانی به مدیرکل ارتقاء خواهند یافت.

وی با ابزار امیدواری نسبت به تایید ساختار پیشنهادی از سوی سازمان اداری و استخدامی گفت: متناسب با همین ساختار جدید، نیروی انسانی متخصص جذب خواهد شد. در حال حاضر تعداد نیروهای سازمان کمتر از ۷۰۰ نفر است و تعدادی نیز نیروی حفاظت فیزیکی فعالیت می‌کنند.وی ادامه داد: وقتی انباردار با قرارداد معین کار، مسئولیت نگهداری از حجم وسیعی از کالاها را مشاهده می‌شود که سرقت‌های بزرگ از انبار رخ می‌دهد و هیچ کسی هم متوجه نمی‌شود. در یکی از استان‌ها انباردار پست را ترک کرده و رفته است، چون رابطه استخدامی خاصی با سازمان نداشته است.مدیرعامل سازمان اموال تملیکی در مورد کاهش رسوب کالا تخلیه انبارها ادامه داد: یکی از روش‌ها فروش اموال است که به صورت حراج الکترونیکی خواهد بود و سامانه آن توسط وزیر اقتصاد افتتاح شد و از نیمه دی‌ماه عملیاتی می‌شود.اجتهادی با بیان اینکه به‌دنبال کاهش فروش مذاکره‌ای کالا هستیم، گفت: از این طریق فرصت‌های برابر برای همه متقاضیان ایجاد شده و قیمت واقعی کالا به درستی کشف شود. قطعاً در حراج الکترونیکی درصد خطا و فساد احتمالی پایین است. طیف وسیعی از مشتریان امکان رقابت پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: در حراج هفته گذشته کسانی حضور داشتند که اسم اموال تملیکی را نمی دانستند و مطلع نبودند که امکان خرید برایشان وجود دارد.مدیرعامل سازمان اموال تملیکی از شروع حراج فرش‌های تملیکی از هفته آینده خبر داد و گفت: عملکرد دو ماهه سازمان خوب بوده و ۵۰۰ میلیارد تومان کالا فروخته شد و همچنین ۳۷۰ میلیارد تومان کالای تاریخ مصرف گذشته امحا شد.