توسعه ایرانی - مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: نبود شفافیت یکی از عوامل مهم نوسان در بازار مسکن است و متأسفانه عموماً افراد تمایلی به ارائه اطلاعات اموال خود ندارند.

پروانه اصلانی با اشاره به راه اندازی سامانه اسکان و مسکن گفت: از جمله اهداف ایجاد سامانه اسکان و مسکن ایجاد شفافیت در بازار مسکن برای افزایش هزینه احتکار مسکن می‌باشد.

وی افزود: حوزه مسکن از مهمترین بخش‌های حوزه اقتصاد کلان و خرد می‌باشد و نوسانات بازار اقتصاد تأثیر مستقیمی بر بازار مسکن دارد، لذا سامانه املاک به تنهایی قادر به کنترل بازار مسکن نیست و به عنوان ابزاری کمک کننده به شمار می‌آید.

مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: نبود شفافیت یکی از عوامل مهم نوسان در بازار مسکن هست و متأسفانه عموماً افراد تمایلی به ارائه اطلاعات اموال خود ندارند.

وی افزود: موضوع راه اندازی سامانه املاک و اسکان از سال ۹۴ مطرح بود و نواقصی داشت و الزام‌آور نبود اما با اصلاح این سامانه و حمایت‌های مجلس، زمینه شفافیت بازار مسکن فراهم گردیده است.

اصلانی گفت: همچنین با دستگاه‌های ذیربط رایزنی و همکاری‌های صورت گرفته تا با تبادل اطلاعات، کارایی سامانه املاک و اسکان افزایش یابد.

وی افزود: اطلاعات سامانه املاک و اسکان می‌تواند به ساماندهی بازار مسکن نیز کمک زیادی کند.