توسعه ایرانی - سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در بخش صنعت، معدن و تجارت در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ تعداد ۴۸ درصد و از نظر ارزش ۱۲۸درصد رشد داشته است.

بر اساس آمار وزارت صمت، در ۹ ماهه امسال ۱۲۹ مورد سرمایه‌گذاری خارجی با ارزش ۴.۳ میلیارد دلار در کل کشور به تصویب رسیده که بخش صنعت، معدن و تجارت با ۱۰۴ مورد و حجم سرمایه‌گذاری ۱.۴ میلیارد دلار، به ترتیب سهم ۸۰ و ۳۳ درصدی را به خود اختصاص داده است.

سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در بخش صنعت، معدن و تجارت طی ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ تعداد ۴۸ درصد و از نظر ارزش ۱۲۸ درصد رشد داشته است.

در دوره مورد بررسی از لحاظ حجم سرمایه‌گذاری سهم بخش صنعت ۸۷.۵، معدن ۵.۷ و تجارت ۹.۳ درصد است. از ۱۰۴ مورد سرمایه‌گذاری خارجی در این بخش، ۴۲ شرکت با ۱۰۰ درصد سهامدار خارجی، ۵۱ شرکت به صورت مشارکتی با شرکای داخل (J.V) و ۱۱ مورد به صورت مشارکت مدنی، بیع متقابل و BOT هستند.

بیشترین حجم سرمایه‌گذاری خارجی در دوره مورد بررسی در گروه‌های ساخت مواد و محصولات شیمیایی، ساخت رادیو، تلویزیون و وسایل ارتباطی، ساخت ماشین آلات و تجهیزات و همچنین انتشار، چاپ و تکثیر بوده است.

چهار کشور اول از لحاظ ارزش سرمایه‌گذاری خارجی مصوب کشورهای: آلمان، چین، ترکیه و انگلستان هستند.