توسعه ایرانی- مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: واریز وام یک میلیون تومانی به حساب نخستین گروه از سرپرستان خانوار یارانه‌بگیر بدون درآمد ثابت انجام شد.‌  شهرزاد دانشمندی افزود: بر اساس مصوبات اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا، مقرر شد تسهیلات یک میلیون تومانی به سرپرستان خانوار یارانه معیشتی‌بگیر که فاقد درآمد ثابت هستند، پرداخت شود.

وی تصریح کرد: نخستین لیست این افراد شامل چهار میلیون و ۵۱۵ هزار و ۶۵۱ نفر سرپرست خانوار که یارانه معیشتی دریافت می‌کنند و فاقد درآمد ثابت هستند و تعداد ۱۴۷ هزار و ۲۹۲ نفر از یارانه بگیران که در مراحل قبلی موفق به دریافت تسهیلات یک میلیون تومانی نشده بودند (در مجموع چهار میلیون و ۶۶۱ هزار و ۱۵ نفر) روز گذشته پرداخت شد که از محل یارانه معیشتی طی ۳۱ قسط ۳۵ هزار تومانی تسویه می‌شود.

به گفته دانشمندی در صورت ارسال لیست یارانه‌بگیران معیشتی بعدی از سوی «وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی» تسهیلات یک میلیون تومانی به افراد جدید نیز تعلق می‌گیرد.

این مقام مسئول بانک مرکزی به تسهیلات یک میلیون تومانی پراخت شده در مراحل قبلی اشاره کرد و گفت: براساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا تاکنون ۲۱ میلیون و ۴۲۱ هزار و ۸۶۳ نفر از یارانه‌بگیران مشمول دریافت تسهیلات یک میلیون تومانی شدند که اقساط آن، از محل یارانه هایشان کسر می‌شود. این تسهیلات طی پنج مرحله در تیر و مرداد سال جاری پرداخت شده است.