رئیس اتحادیه فروشندگان مواد شیمیایی گفت: مقرر شد برای واردکنندگان ایزوپروپیل الکل مجوز در عرض ۲۴ تا ۴۸ ساعت صادر شود و آنها نیز به محض رسیدن جنس آنرا در اختیار شرکت‌های داروسازی و یا فروشندگان مجوزدار زیر نظر اتحادیه قرار دهند.

مهدی طاهری در گفت‌وگو با ایلنا از توافق این اتحادیه با سازمان غذا و دارو برای صدور مجوز در کوتاه‌ترین زمان جهت واردات ایزوپروپیل الکل داد.

وی افزود: صبح امروز با دکتر گرجی قائم مقام رئیس سازمان غذا و دارو جلسه داشتیم و مقرر شد برای واردکنندگان ایزوپروپیل الکل مجوز در عرض ۲۴ تا ۴۸ ساعت صادر شود و آنها نیز به محض رسیدن جنس آنرا در اختیار شرکت‌های داروسازی و یا فروشندگان مجوزدار زیر نظر اتحادیه قرار دهند. وی افزود: به علت طولانی بودن بروکراسی اداری و حساسیت بالا بر روی این مدل الکل و از سوی دیگر برخوردها و بازداشت‌های چند روز اخیر باعث شده بود که واردکنندگان ترجیح دهند فعلا در این وضعیت کار نکنند اما با جلساتی که اتحادیه با سازمان غذا و دارو داشت و توافق‌های صورت گرفته این صنف تمام تلاش خود را برای کمک به مردم خواهد کرد. طاهری تصریح کرد: این مواد از هند و کره جنوبی وارد می‌شود که با توجه به تحریم‌ها اکنون فقط از هند می‌توان واردات انجام داد که پروسه آن ۱۰ تا ۲۰ روز زمان می‌برد اما امیدواریم با این توافق صورت گرفته نیاز بخش اعظمی از مواد ضد عفونی را تا مین کنیم.