سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی از ثبت 60 هزار درخواست در سامانه خبر داد و گفت: ثبت درخواست غیرمشمولین طرح حمایت معیشتی در حال بررسی است.

به گزارش ایلنا و به نقل از صداوسیما، حسین میرزایی افزود: تا اولین شنبه آذرماه برای 17 میلیون و 720 هزار خانوار حدود 59 میلیون نفر مبلغ حمایت معیشتی واریز شده است.

او ادامه داد: مکانیزم USSD و وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار از طریق کد دستوری *6369 مربع آن هم با شماره‌گیری از تلفن همراهی که به نام سرپرست خانوار باشد یکی از راه‌های ثبت درخواست رسیدگی به شرایط آن دسته از کسانی است که از حمایت معیشتی بی‌بهره مانده‌اند.

میرزایی تصریح کرد: تا این لحظه از تعداد کل 7 میلیون نفر بی‌بهره از طرح حمایت معیشتی حدود 4 میلیون نفر ثبت درخواست کرده‌اند.

او ادامه داد: افراد پس از ثبت درخواست باید منتظر دریافت پیامکی باشد که طی آن چند دسته پیامک برای افراد ارسال خواهد شد فقط یک بار سرپرستان خانوار مجاز به ثبت نام می‌باشند دسته‌بندی کسانی هستند که مشمول دریافت کد رهگیری می‌شوند و باید کد ملی، کد رهگیری و کد امنیتی خود را در سامانه اینترنتی

www.hemayat.mcls.gov.ir وارد کنند سپس درخواستشان را در قالب 200 کلمه ثبت می نمایند و درخواست آنها وارد سیکل رسیدگی خواهد شد.