تاریخ شکوهمند 8 سال دفاع مقدس ازدریچه کوچک دوربین عکاس دوران دفاع مقدس و جبهه‌های مقاومت عراق و سوریه روایت شد. 

به گزارش ایلنا؛ در سومین شب از شب های گرامیداشت هفته دفاع مقدس، جزیره کیش شامگاه سه شنبه 2 مهر میزبان مهرزاد ارشدی عکاس دوران شکوهمند دفاع مقدس و سیده راحیل موسوی بانوی عکاس جوانی شد که صحنه های پر فراز و نشیب جبهه های مقاومت را به تصویر کشیده است.

بنابراین گزارش، حضور دو نسل از عکاسان در کنار یکدیگر و نمایش عکس هایی از دو جبهه رزم و مقاومت با فاصله ای سی ساله نشان از آن دارد که حق در هر زمان و هر مکان حق است و ظالمان همواره در تلاشی مذبوحانه به دنبال نابودی مظلومان و حق جویان هستند. در این نشست ابتدا آثاری ثبت شده از مهرزاد ارشدی از زندگی عادی مردم در آبادان در هنگام جنگ و عملیات های مختلف جبهه های نبرد حق علیه باطل در ایران اسلامی به نمایش گذشته شد.

ارشدی در تشریح عکس های به نمایش در آمده اظهار داشت: در روزهای جنگ بسیاری از مردم در آبادان باقی ماندند و همه خانواده در دفاع مشارکت کردند.

وی افزود: مردان وظیفه نبرد و زنان و دختران وظیفه امداد رسانی و تامین نان و غذای رزمندگان را برعهده می گرفتند و حتی در صورت لزوم اقدام به دفاع مسلحانه می کردند.

سیده راحیل موسوی معروف به حوت الاسود در جبهه های مقاومت، که با حضور در حلب و دمشق اقدام به ثبت لحظه های سخت و تلخ زندگی مردم و دفاع مبارزان در جبهه های مقاومت کرده است در این مراسم و در نمایش آثار خود با بیان اینکه به نظرم اولین خبرنگار تاریخ بشریت حضرت زینب(س) است افزود: قبل از سفر به حلب و دمشق و دیدن شرایط زندگی مردم و شهرهای تخریب شده همواره با خود فکر می کردم اگر جنگ شود مگر چه اتفاقی خواهد افتاد؟ اما پس از دیدن حلب و خرابی های جنگ و وضعیت زندگی مردم قدر آرامش و امنیت موجود در ایران و خرمشهر را درک کردم.

وی با اشاره به اینکه متولد خرمشهر هستم اما قلبم برای آبادان می تپد افزود: روزهای سختی که مردم سوریه با آن مواجه بودند تداعی گر سختی هایی است که مردم آبادان در حصر با آن روبرو شده اند و من این سختی را به وضوح در مدت زمانی که در جبهه های مقاومت بودم احساس کردم.

شب عکس دفاع مقدس با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده امام جمعه کیش، سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، فرمانده سپاه کیش، روحانیون، خانواده شهدا، هنرمندان، عکاسان و برخی کیشوندان با شکوه خاصی برگزار شد. وی در سوریه به واسطه شجاعت کم نظیر در ثبت لحظه های سخت جنگ به «حوت الاسود» (نهنگ سیاه) معروف شده است.