به همت انجمن هنرهای نمایشی استان تهران برگزار می‌شود؛

سه رویداد هنری در نیمه‌ نخست سال جدید

انجمن هنرهای نمایشی استان تهران در شش ماهه نخست سال جدید، دو رویداد در سطح استانی و یک رویداد در سطح ملی برگزار می‌کند. انجمن هنرهای نمایشی استان تهران در راستای فعالیت‌ها و برنامه‌های خود در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۸، دو  رویداد را در سطح استانی و یک رویداد را در سطح ملی برگزار می‌کند. این رویدادها شامل دوازدهمین جشنواره تئاتر لبخند پاکدشت است که قرار است با محوریت تئاترهای کمدی به‌صورت استانی برگزار شود. در این جشنواره گروه‌های شرکت‌کننده ضمن رقابت در بستری با عنوان جشنواره تئاتر لبخند در شهرستان پاکدشت دور هم جمع می‌شوند و به تبادل تجربیات خود می‌پردازند. فراخوان این جشنواره که قرار است در تابستان ۹۸ برپا شود، تا نیمه اول اسفند ماه منتشر خواهد شد. در این جشنواره آثار منتخب در شهرستان‌های استان تهران به اجرای عمومی در می‌آیند. این رویداد هنری به شکل سراسری برگزار می‌شود و گروه‌های سراسر کشور که در حوزه تئاتر آیینی فعال هستند، می‌توانند در این رویداد حضور داشته باشند. از آن‌جا که شهرستان فیروزکوه از شهرهای تفریحی استان تهران محسوب می‌شود این جشنواره در این شهرستان متمرکز شده است.

     


«خیمه شب‌بازی بارگاه سلیم‌خان» در باغ کتاب تهران

«خیمه شب‌بازی بارگاه سلیم خان» جمعه ۱۷ اسفند در سالن شماره ۸ مجموعه باغ کتاب تهران اجرا می‌شود. این برنامه با همکاری بخش سینما و تئاتر کودک مجموعه باغ کتاب روز جمعه ۱۷ اسفند ماه ساعت ۱۸ در سالن شماره ۸ این مجموعه با حضور احترام برومند و ستاره اسکندری اجرا می‌شود. «خیمه شب‌بازی بارگاه سلیم خان» که توسط گروه نمایش عروسکی ساینا تولید شده، نوشته شهرزاد مبرهن است و سیاوش ستاری کارگردانی آن‌را به عهده دارد. سایر عوامل این خیمه شب‌بازی عبارتند از طراحی و ساخت عروسک: سیاوش ستاری و شهرزاد مبرهن، بازی‌دهندگان عروسک: شهرزاد مبرهن و ساینا ستاری، بازیگر: سیاوش ستاری، دستیار کارگردان و مدیر اجرا: مریم تواسونی، کمانچه: امیرعباس مطلبی، صابر محمدی و تکنیک نمایشی به صورت نخی است. در خلاصه این نمایش آمده است: در بارگاه سلیم خان به مناسبت عروسی پسرش فرخ خان جشنی برپاست. مجموعه باغ کتاب تهران در میدان ونک، بزرگراه حقانی، مسیر غرب به شرق، بعد از تقاطع بزرگراه شهید مدرس، خروجیکتابخانه ملی واقع است.

    


اجرای نمایش «ملاقات» در تالار اصلی تئاترشهر 

نمایش «ملاقات» به کارگردانی پارسا پیروزفر از روز یکشنبه ۱۲ اسفند در میان استقبال مخاطبان در تالار اصلی تئاتر شهر آغاز شد. نمایش «ملاقات» به نویسندگی فردریش دورنمات و کارگردانی پارسا پیروزفر از روز یکشنبه ۱۲ اسفند در میان استقبال مخاطبان در تالار اصلی تئاتر شهر آغاز شد. در این اثر نمایشی (به ترتیب حروف الفبا) علی ابدالی، نسترن امیرعبدالهیان، زینب ایزدپناه، رضا بهبودی، افسانه پرمر، پانته‌آ پناهی‌ها، پارسا پیروزفر، سیاوش چراغی‌پور، احسان حاجیانی، مهدی حسینی‌نیاو ... به عنوان بازیگر حضور دارند. نمایش «ملاقات» به کارگردانی پارسا پیروزفر هر روز غیر از شنبه‌ها در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.