آغاز بلیت‌فروشی جشنواره موسیقی فجر

85   اجرا  و 20 نمایش فیلم 

اجراهای سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر اعلام شد. در این دوره گروه‌های موسیقی با تفکیک سبک در هشت سالن تهران روی صحنه خواهند رفت. تالار وحدت، تالار رودکی، فرهنگسرای نیاوران و برج میلاد در دو نوبت ۱۸:۳۰ و ۲۱:۳۰ میزبان هنرمندان موسیقی خواهند بود. ضمن اینکه برج آزادی، ایوان شمس و سالن سوره حوزه هنری نیز دیگر سالن‌های جشنواره امسال هستند که در یک نوبت، در ساعت ۱۹، هنرمندان و علاقه‌مندان به موسیقی را میزبانی می‌کنند.‌ هم‌چنین بلیت‌فروشی تمامی ‌اجراهای جشنواره موسیقی از ساعت ۱۲ روز پنجشنبه ۴ بهمن آغاز شده است و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق دو سامانه «ایران کنسرت» و «۳۶۷۰»  بلیت‌های موردنظر خود را تهیه کنند.

امسال درمجموع، هنرمندان حوزه موسیقی ۸۵ اجرا در سی و چهارمین جشنواره موسیقی خواهند داشت. همچنین ۲۰ فیلم مستند حوزه موسیقی در خانه سینما به نمایش درمی‌آید. از دیگر برنامه‌های امسال جشنواره موسیقی فجر، برگزاری نشست‌های تخصصی چهل‌سالگی انقلاب است که از طریق رادیو گفت‌وگو از ساعت ۲۰ تا ۲۱ پخش خواهد شد. اخبار تکمیلی درباره برنامه این نشست‌ها به‌زودی اعلام می‌شود.

هم‌زمان با برگزاری سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر چند فیلم مستند موسیقایی طی دو نوبت در ساختمان شماره یک ‌خانه سینما به نمایش درمی‌آید. این در حالی است که ناصر صفاریان مستندساز شناخته‌شده کشورمان دبیری این بخش را به عهده خواهد داشت. فیلم‌هایی چون «شش قرن و شش سال» اثر مجتبی میرتهماسب، «سمفونی ایرانی» به کارگردانی وحید موساییان، «دو کمانچه» اثر بهمن کیارستمی، «یک موسیقیدان فرانسوی در دربار قاجار» اثر مهران پورمندان، «آخرین بخشی» ساخته‌ فرشاد فداییان و «بزم رزم» اثر وحید حسینی از مستندهای این حوزه هستند که در ایام جشنواره موسیقی اکران خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند برای تماشای فیلم‌های مستند از ۲۴ تا ۳۰ بهمن به خانه سینما در خیابان انقلاب، خیابان بهار، نرسیده به سمیه، خیابان سمنان، پلاک ٢٩، سالن سیف‌الله داد مراجعه کنند. ضمن اینکه ورود عموم برای دیدن فیلم‌های مستند آزاد است.

جشنواره موسیقی فجر از ۲۴ بهمن آغاز شده و تا ۲۹ بهمن ادامه دارد. مراسم اختتامیه جشنواره نیز ۳۰ بهمن در تالار وحدت برگزار می‌شود.