نمایشگاه «حکایت همچنان باقیست» با هدف معرفی تصویرگران جوان شهرهای دیگر و مرور داستان‌های قدیمی ایرانی برپا شده است.نگین احتسابیان که نمایشگاه گروهی «حکایت همچنان باقیست» را در گالری دنا برگزار کرده است به خبرنگار مهر گفت: این نمایشگاه شامل ۵۴ اثر از ۵۴ تصویرگر است که با هدف معرفی تصویرگران جوانی که آثارشان از سطح کیفی خوبی برخوردار است اما چندان شناخته شده نیستند، برگزار شده است.به گفته وی، ۵۴ تصویرگر هریک با یک اثر از شهرهای تهران، اردبیل، تبریز، اصفهان و خرم‌دره در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند.

برگزارکننده نمایشگاه تصویرگری «حکایت همچنان باقیست» تاکید کرد: هدف دیگر نمایشگاه در موضوع آن لحاظ شده است و افراد بر اساس موضوع به خلق آثار پرداخته‌اند. موضوع نمایشگاه داستان‌های قدیمی و افسانه‌های کهن ایرانی است و باید تصویرگران تصور می‌کردند که اگر آن کاراکترها در زمان حال زندگی می‌کردند زندگی‌شان چه تغییری داشت، یعنی اگر رستم یا خاله سوسکه در زمان حال بودند چه روزگاری داشتند.

وی افزود: تخیل این ماجرا اتفاقات جذابی را رقم زده است و هر یک از کارها با طنز شیرین و تلخ یا شاعرانگی نشان می‌دهند که مثلا اگر خسرو و شیرین در زمان حال بودند الان چطور زندگی می‌کردند. من تصویر شیرین را به صورت دختر امروزی در آورده‌ام که لب و گونه تزریقی و بینی عمل شده دارد و خسرو هم با یک موتور در حال رد شدن است و چون وضعیت مالی مناسبی ندارد اصلا متوجه شیرین نمی‌شود. یا در اثری دیگر که به رستم در زمان حال اشاره دارد، تصویرگر رستم را نشان می‌دهد که راننده اسنپ شده است.

احتسابیان درباره عنوان این نمایشگاه تشریح کرد: عنوان نمایشگاه به این معنا است که داستان‌های قدیمی همچنان اتفاق می‌افتد اما شکلش تغییر کرده است و نمی‌توان گفت که داستان‌ها مربوط به قدیم بوده است بلکه آن کاراکترها در دنیای امروز هم وجود دارند اما چون همه چیز دستخوش دگرگونی شده آنها هم نوع و سبک زندگی‌شان تغییر کرده است.  

وی با اشاره به اینکه برگزاری این نمایشگاه در تهران قدمی برای معرفی تصویرگران است تصریح  کرد: با برپایی این نمایشگاه هنرمندان هم با تصویرگران تهرانی و هم با ناشران و افراد سفارش‌دهنده آثار آشنا می‌شوند. البته اینکه چقدر افراد اقبال داشته باشند که از سوی ناشران مورد توجه قرار گیرند بسته به ادامه فعالیتشان دارد.

برگزارکننده نمایشگاه «حکایت همچنان باقیست» درباره ارائه آثار هنرمندان نام‌آشنا در کنار جوان‌ترها تشریح کرد: در این نمایشگاه آثار تصویرگرانی که بیشتر در شهرهای دیگر زندگی می‌کنند در کنار افراد شناخته شده و هنرمندان قدیمی حوزه تصویرگری قرار گرفته است.

احتسابیان افزود: وقتی هنرمندان یک نمایشگاه صرفا از جوانان تشکیل شده باشد هم وقت گرفتن از گالری‌دار برای برپایی نمایشگاه سخت می‌شود و هم ممکن است مخاطب کمتری از آثار دیدن کند در حالی که با قرار گرفتن آثار هنرمندان جوان در کنار هنرمندان شناخته شده و نام آشنا برخی افراد را که سال ها در حوزه تصویرگری فعالیت کرده‌اند اما چون موقعیت دیده‌شدنشان فراهم نشده یا نمایش آثارشان کمتر بوده است، معرفی می‌کنیم.

وی اظهار کرد: وقتی زمینه آشنایی و معرفی هنرمندان جوان به وجود نیاید در همه جا با اسامی تکراری مواجه می‌شویم و این ذهنیت به وجود می‌آید که بسیاری از کارها سفارشی هستند و یکسری از انتشارات‌ فقط از یکسری هنرمند تصویرگر استفاده می‌کنند.

احتشامیان درباره نحوه انتخاب هنرمندان تصویر شهرهای دیگر گفت: یکسری ورکشاپ در شهرهای مختلف داشتم که باعث آشنایی‌ام با تصویرگران این شهرها شد و همین امر ایده برپایی نمایشگاه با هدف معرفی تصویرگران جوان را به وجود آورد.