تهران و موسیقی خیابانی

برنامه‌ «تهران و موسیقی خیابانی» نشستی است که امروز یکشنبه 11 آذر ساعت 18 در شهرکتاب مرکزی برگزار می‌شود. در این نشست، مینا هرندی از پژوهش‌هایش درباره نوازندگان خیابانی تهران می‌گوید و آسو کهزادی به بیان تجربه‌های خود از اجرا در تهران می‌پردازد. دبیری این نشست را کامیار صلواتی بر عهده دارد.    


کتاب ردیف میرزاعبدالله برای تار

بر اساس اجرای نورعلی برومند

جلد اول: دستگاه شور و متعلقات

نت‌نگاری و تجزیه و تحلیل: حسین مهرانی

درباره‌ این اثر، به قلم حسین مهرانی می‌خوانیم: «این کتاب دارای دو بخش است: در بخش اول به نظریات و تئوری مؤلف در زمینه‌های مختلف مبانی و تجزیه‌‌وتحلیل پرداخته‌شده است. 

بخش دوم شامل نت‌نگاری و تجزیه‌‌وتحلیل گوشه‌های ردیف است که در آن به نگارش دقیق ریتم، علائم سرکلید و متغیرها در متن گوشه‌ها، سرعت قطعات ضربی و دینامیک(شدت و ضعف) جمله‌ها، آگوگیک(شامل تند و کند شدن جمله‌ها در متن گوشه‌ها)، تأکیدها(آکسان‌ها)، جمله بندی‌ها و دسته بندی‌ها و همچنین نگارش دقیق مضراب‌ها و انگشت گذاری‌ها، که معرف استیل نوازنده هستند، پرداخته شده است. نیز نگارش دقیق تکنیک‌های مضرابی شامل درّاب، شَلال، سینه مال، ریزها و غیره از اهداف این کتاب است.»


بربطیان و حسین بهروزی‌نیا  

در قالب گروه «بربطیان»؛ حسین بهروزی نیا، نوازنده پرسابقه و آوازه بربط، با دیگر نوازندگان این ساز به روی سن خواهد رفت. بربطیان قرار است ساخته‌های حسین بهروزی‌نیا را اجرا کند. این کنسرت صرفا سازی 24 آذرماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد.


عربشاهی و کوارتت تار

کنسرت تکنوازی علی‌اصغر عربشاهی با همراهی کوارتت تار ۱۴ آذر ماه در قالب کنسرت «نواساز» در تالار رودکی برگزار می‌شود. علی‌اصغر عربشاهی، آناهیتا رمضانی، سهیل کاکاوند و مسعود آذین از اعضای این گروه هستند.