صد سینماگر طی نامه‌ای به رئیس سازمان سینمایی با اعلام اینکه این نظامنامه حامی سرمایه‌داران رانتی و دولتی و در راستای محدودسازی و دشوار کردن شرایط تولید است، خواستار بازنگری در آن شدند.

متن نامه این ۱۰۰ سینماگر به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر حسین انتظامی

ریاست محترم سازمان سینمایی

ما سینماگران ایرانی اعتراض خود را نسبت به پیش‌نویس «نظامنامه تهیه‌کنندگی فیلم» اعلام می‌داریم. متاسفانه این نظامنامه بر پایه امکانات و اقتضائات روزآمد سینما طراحی نشده و با نگاهی کهنه نه تنها خارج شدن فناوری‌های تولید و توزیع و نمایش را از انحصارهای مالی و سیاسی در نظر ندارد، بلکه برعکس افقی را که پیش روی نسل جدید سینماگران گشوده شده و می‌تواند آنها را در ارتباطی آسان و گسترده با مخاطبان قرار دهد و مردم را به سفارش‌دهندگان و تامین‌کنندگان اصلی سرمایه برای سینمای ایران بدل کند، نادیده گرفته است.

مبنای این نظامنامه حفظ و ایجاد انحصار و رانت برای عده‌ای خاص تحت عنوان راه‌اندازی موسسات فیلمسازی و بسترسازی برای ورود سرمایه‌های مشکوک است. ما سینماگران معتقدیم سازمان سینمایی وظیفه دارد برخوردی روزآمد، آینده‌نگر و عادلانه با سینما و تمامی تهیه‌کنندگان و فیلمسازان داشته باشد و تقسیم‌بندی آنان بر اساس ثروت و رابطه و قدرت موجب زوال ویژگی‌های فرهنگی و هنری و سینمایی فیلم‌های ایرانی می‌شود که این رویکرد عملا به تقویت و بازتولید کلیشه‌های سیاسی و تجاری و حذف فیلمسازان و تهیه‌کنندگان مستقل و بخش خصوصی می‌انجامد. چنین مسیری قطعا تضعیف و در نهایت سقوط سینمای ایران را در پی خواهد داشت. ما از شما تقاضا داریم پشتیبان ذوق و تخصص و خلاقیت هنرمندان سینما باشید و نه حامی سرمایه‌داران رانتی و دولتی و محدودسازی و دشوار کردن شرایط تولید. رضا درمیشیان، حمید نعمت‌الله، منیژه حکمت و پوران درخشنده از جمله امضاکنندگان این نامه هستند.