جعفری جوزانی: 

امیدوارم قبل از مرگ کوروش را بسازم

مسعود جعفری جوزانی از سرنوشت پروژه «کوروش» و برنامه‌اش برای ساخت فیلمی درباره قانون و دادگاه گفت.

 وی درمورد سرانجام تولید پروژه عظیم کوروش به گفت: تاکنون ۷۰۰ و خرده‌ای میلیون تومان بابت فیلم «کوروش» هزینه کرده‌ام ولی فعلا ساخت آن را متوقف کرده‌اند.

جوزانی در گفت‌وگو با سینماآنلاین با اشاره به علت توقف کار گفت: متاسفانه اراده تولید در دست ملت نیست. در دست ما نیست. سرمایه‌گذارهای ایرانی هم شهامتش را ندارند و بیشتر برای کارهای دیگر می‌آیند نه فیلم‌ساختن.

کارگردان سریال «در چشم باد» در ادامه گفت: ما یک‌سری سرمایه‌گذار خارجی پیدا کردیم، با آنها قرارداد بستیم و کار را شروع کردیم ولی متاسفانه مشکلاتی بر سر راه‌شان پدید آوردند تا حدی که آنها به جز یک‌سری کمک‌هایی که انجام دادند، گذاشتند و رفتند. مسعود جعفری جوزانی سپس گفت: من امیدوارم قبل از اینکه بمیرم، «کوروش» را بسازم چون ساخت آن برایم حسرت شده است.

کارگردان «ایران برگر» درباره برنامه‌هایش در آینده گفت: یک فیلمنامه با نام «بهشت تبهکارها» نوشته‌ام و امیدوارم آن را بتوانم بسازم و مشکلی برایش پیش نیاید. نگارش این فیلمنامه به اتمام رسیده، بخشی از سرمایه جذب شده و به محض تأمین سرمایه، ساخت آن را شروع خواهم کرد. در «بهشت تبهکارها» برای اولین بار به شکل بسیار جدی، قانون و دادگاه مطرح می‌شود.

جعفری جوزانی با بیان این نکته که اول باید سرمایه‌ را تأمین کرد و بعد دنبال گرفتن پروانه ساخت بود به انتقاد از مدیران فرهنگی پرداخت و گفت: به نظرم مدیران فرهنگی سینما را رها کرده‌اند و به زودی سینمای ایران به همین ترتیب که در حال سقوط است، هم سقوط اخلاقی خواهد کرد و هم سقوط هنری و مثل زمان‌های قدیم به سرگرمی مطلق تبدیل خواهد شد.

    

ممنوع‌التصویری ستاره اسکندری صحت ندارد

مینی سریال «گیله‌وا» به کارگردانی اردلان عاشوری یکی از تولیدات سازمان هنری رسانه‌ای اوج بوده که بر اساس اطلاع‌رسانی قبلی قرار بود بعد از پخش سریال گاندو، از شبکه سه سیما پخش شود. اکنون اما به جای این سریال، مجموعه «آچمز» در حال پخش از شبکه سوم سیماست. این در حالی‌است که هیچ اطلاع‌رسانی در این باره از سوی شبکه و روابط عمومی مجموعه انجام نشده است. مینی سریالِ تاریخی «گیله وا» در شهرهای کیاشهر، سیاهکل و تهران تصویربرداری شده و حمیدرضاپگاه، ستاره اسکندری، امیرحسین صدیق، بهروز شعیبی، مهدی زمین پرداز، امیر حسین هاشمی، مهران رجبی و پریا مردانیان ازجمله بازیگرانی هستند که در این مجموعه به ایفای نقش پرداخته‌اند. با توجه به حواشی پیش آمده برای ستاره اسکندری، این طور به نظر می‌رسد که پخش «گیله‌وا» به دلیل حضور این بازیگر عقب افتاده است. امیر بنان، تهیه‌کننده سریال گیله‌وا، درباره عدم پخش این سریال گفت: نمی‌دانم دلیل پخش نشدن این سریال چیست؟

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا پخش نشدن سریال به حواشی جدید ستاره اسکندری مرتبط است، گفت: بعد از پخش نشدن سریال، دلیل آن را پیگیری کردیم ولی مسئله‌ای را به عنوان عامل اصلی به ما اعلام نکرده‌اند.

بنان تصریح کرد: این‌طور که پیداست، با توجه به اینکه مینی سریال «گیله‌وا» درباره جنگ منجیل است و به نوعی تطابق زمانی آن از بین رفته بود، این طور تصمیم گرفته شده که در موقعیت مناسب‌تری پخش شود.