هوشنگ کامکار «آهنگساز» قطعه‌ «فغانستانی دیگر» را برای ارکستر سمفونیک و ساز عود خلق و به مردم ستم دیده افغانستان تقدیم کرده است.

به گزارش ایسنا، کامکار درباره‌ این قطعه نوشته است: «فغانستانی دیگر» جدیدترین اثر من است که به ستمدیدگان و رنج کشیدگان مظلوم افغان تقدیم شده است. این اثر شدیدا تحت تاثیر اتفاقات ناگوار و تنها گذاشتن غیرانسانی و عجولانه مردم بی گناه افغانستان توسط کشورهای طرفدار حقوق بشر بوده که در چند روز گذشته نوشتم. گویا، غمی که در دل داشتم را فقط با موسیقی می توانستم بیان کنم. امیدوارم که با تلاش جمعی و پایداری مردم صلح و آشتی ملی در آن دیار پر فغان هر چه زودتر برقرار شود. «فغانستانی دیگر» قطعه ای است که برای ارکستر سمفونیک و ساز عود بر روی یکی از ملودی های مشهور و مردمی افغانستان «بیا که بریم به مزار» نوشته ام. برای همان مزاری که امروز دیگر نمی توان به آن رفت.»

این استاد موسیقی ادامه داده است: هر چقدر فکر کردم که برای مخارج ضبط آن از چه کسی کمک بگیرم موفق نشدم. بالاخره اجرای گروه سازهای زهی و عود و نیز ضبط و مسترینگ آن توسط ارسلان برادرم صورت گرفت. ارسلان زحمات زیادی را برای این اثر متحمل شد که از او بسیار سپاسگزارم.