هر ساله تعطیلات نیمه‌ی خرداد یکی از اصلی‌ترین ایامی است که مردم راهی سفر می‌شوند و مسافرت با استقبال بسیار خوبی همراه هست اما با شیوع ویروس کرونا هر یک از روزهای تعطیل به نگرانی‌ای بزرگ برای تهدید سلامت عموم جامعه بدل شدند و مسئولین کشورها را از جمله ایران را مجبور ساخت تا یه انجام یک سری از اقدامات و وضع محدودیت‌هایی برای کنترل شرایط و جلوگیری از ابتلای بیشتر آحاد جامعه به بیماری دست بزنند. تعطیلات نیمه‌ی خرداد امسال نیز همانند سال گذشته با نگرانی‌هایی درباره‌ی این ویروس منحوس و سلامت مردم همراه است. در همین راستا سخنگوی ستاد مقابله با کرونا سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از اعمال ممنوعیت سفر در تعطیلات نیمه خرداد ماه درصورت تصویب ستاد کرونا خبر داد.

علیرضا رئیسی در این باره گفت: با توجه به تعطیلات پیش رو ( ۱۴ و ۱۵ خرداد ماه) تصمیم‌گیری‌هایی در جریان است و فکر می‌کنم امروز در کمیته امنیتی اجتماعی وزارت کشور این پیشنهاد از طرف ما ارائه شود تا در تعطیلات پیش‌رو، ممنوعیت سفر را اعمال کنیم.

وی تاکید کرد: منع سفر گاهی بر اساس شهرهای قرمز و نارنجی است ولی این موضوع یک ممنوعیت است و سختگیری زیادی برای انجام سفرها قائل خواهیم شد.

همچنین رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری خواستار ممانعت از سفرهای تعطیلات نیمه خردادماه جهت جلوگیری از شیوع موج دیگری از همه‌گیری کرونا  شد. در نامه حسینعلی شهریاری خطاب به رئیس‌جمهور آمده است: «همانگونه که مستحضرید، تعطیلات پیش رو(نیمه خرداد)، بازه زمانی متداول سفرهای برون شهری گسترده شهروندان به مناطق زیارتی و گردشگری کشور، احتمال بروز و شیوع موج دیگری از همه‌گیری کرونا را افزایش می‌دهد و در خور آن است که ستاد ملی مقابله با کرونا به مسئولیت جنابعالی با اقدام قاطع و پیشگیرانه مانع از این امر گردیده، دستورات لازم را به مبادی مربوطه ابلاغ نماید.»

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز تاکید کرد: سفر در تعطیلات نیمه خردادماه تابع تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا است.

علی‌اصغر مونسان درباره آخرین برنامه‌ریزی‌ها برای تعطیلات نیمه خردادماه، همزمان با رحلت امام خمینی (ره) گفت: در ستاد ملی مقابله با کرونا مجموعه‌ای از دستگاه‌های دولتی حضور دارند که موضوع سفر در این تعطیلات در آن‌جا به بحث گذاشته خواهد شد. تلاش می‌شود بهترین تصمیم گرفته شود و حتما اولویت سلامت مردم است.