یک منبع سینمایی نزدیک به جشنواره «کن» از حضور قطعی فیلم «یک قهرمان» اصغر فرهادی در بخش مسابقه جشنواره «کن» ۲۰۲۱ خبر داد.

به گزارش برترین‌ها، روییمی منتقد و تحلیلگر نزدیک به جشنواره «کن»، در صفحه شخصی‌اش در فضای مجازی نوشت: طبق آنچه شنیده‌ام فیلم جدید فرهادی به عنوان یکی از فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره «کن» ۲۰۲۱ تایید شده است.

 این تحلیلگر همینطور اعلام کرد فیلم «در یک صبح نیمه روشن» ساخته برونو دومون که به حضور در جشنواره کن امسال امید داشت از سوی جشنواره رد شده و حالا قرار است برای حضور در جشنواره ونیز در چند ماه دیگر دورخیز کند.

 این منبع نزدیک به جشنواره همینطور گفت فیلم «جزیره برگمان» به کارگردانی میا هانسن-لووه که در جشنواره ونیز سال گذشته به طرز عجیبی از سوی مسئولان رد شد نیز احتمالا در جشنواره «کن» امسال در بخش مسابقه حضور دارد.  به این ترتیب فیلم «یک قهرمان» فرهادی در کنار فیلم‌های «آنت» لئوس کاراکس و «گزارش فرانسوی» وس اندرسون فیلم‌های قطعی حاضر در بخش مسابقه جشنواره «کن» امسال هستند.

 البته فیلم‌های دیگری هم مانند «بندتا» پل ورهوفن، «جزیره برگمان» به کارگردانی میا هانسن-لووه، «زانوی احد» نداف لاپید، «حافظه» اپیچاتپونگ ویراستاکول، «روز پرچم» شان پن، «تصمیم برای ترک» پارک چان ووک نیز احتمال زیاد در میان فیلم های بخش مسابقه اصلی جشنواره کن امسال قرار دارند.

آمازون؛ پخش‌کننده فیلم جدید فرهادی در آمریکا

شرکت آمازون پخش‌کننده فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی در آمریکا شد.به گزارش ورایتی، آمازون حق پخش «قهرمان»، نهمین فیلم بلند اصغر فرهادی را در اختیار گرفته و این فیلم در امریکا توسط این کمپانی پخش خواهد شد. بنابراین گزارش، جدیدترین فیلم اصغر فرهادی که در شیراز ساخته شده اکنون در مرحله پس از تولید است و آمازون قصد دارد اواخر سال و در فصل جوایز ۲۰۲۲ این فیلم را راهی سینماها کند. هنوز جزئیاتی درباره موضوع این فیلم منتشر نشده است. فرهادی پس از ساخت «جدایی» فیلم برنده خرس طلای برلین، این فیلم را بار دیگر در ایران و به زبان فارسی ساخته است. فیلم «قهرمان» با همکاری آلکساندر مالت-گای در مومنتو فیلمز ساخته شده که تولیدکننده سه فیلم آخر این کارگردان نیز است. پخش‌ اروپای «قهرمان» را ممنتو فیلم برعهده دارد.