21 فوریه روز جهانی راهنمایان گردشگری است. کانون انجمن‌های صنفی کارگری راهنمایان گردشگری سراسر کشور هر سال این روز را با برپایی گردهمایی کشوری راهنمایان گردشگری به میزبانی یک استان جشن می‌‌گیرد. این کانون  در سال ۱۳۹۱ شکل گرفت. انجمن‌های صنفی راهنمایان از سال ۱۳۷۹ در ایران شروع به کار کردند و تا به حال ۲۱ انجمن در کشور تشکیل و به عضویت کانون درآمده‌اند. با عضویت در کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور، اعضای آن عضوی از فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری محسوب می‌شوند چراکه کانون عضو این نهاد بین‌المللی است. در مجموع بالغ بر ۳۰۰۰ راهنمای گردشگری از طریق انجمن‌های صنفی و تشکل‌های قانونی راهنمایان گردشگری در استان‌های مختلف عضو کانون هستند.

پیش از این، گردهمایی راهنمایان گردشگری در تهران، یزد، تبریز، رامسر، خوزستان، ارومیه، کرمان، مشهد، اصفهان، گیلان، کرمانشاه و شیراز برگزار شده بوده است. سال گذشته استان گلستان سیزدهمین میزبان این گردهمایی بود که متاسفانه به‌رغم تلاش‌های یک ساله راهنمایان گلستانی و دیگر استان‌ها برای برگزاری این رویداد، تنها چند روز قبل از آن به علت  ورود و شیوع ویروس کرونا در وطن، به تعلیق افتاد. امسال نیز هم با ماندگاری کرونا برگزاری این گردهمایی امکان پذیر نبود و کانون راهنمایان گردشگری با ابتکاری زیبا دست به برگزاری این رویداد به صورت مجازی زد.

این گردهمایی مجازی طبق روال همیشگی خود راس سال 9:57 صبح آغاز شد و در آن دکتر علی اصغر مونسان؛ وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی/ دکتر ولی تیموری؛ معاون گردشگری/ آلوشکا ریچی؛ رئیس فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری/ آرش نورآقایی؛ دبیر فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری/ روبی روی، رئیس سابق فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری/ مارکوس لایتنر؛ سفیر سوئیس در ایران/ هارتموت نیمن؛ نویسنده کتاب گردشگری ایران به زبان آلمانی/ مهسا مطهر و نرجس فقیه؛ دبیران پیشین و وقت کانون راهنمایان گردشگری، و... به صورت پیام‌هایی ویدیویی این روز را به راهنمایان گردشگری ایران تبریک گفتند. همچنین اهم سخنان بیشتر حول محور سالی که سپری شد و سختی‌هایی که راهنمایان در سال گذشته به دلیل خسارات و بیکاری ناشی از کرونا متحمل شدند و همچنین ابراز امیدواری برای سال آتی چرخید.

محسن حاجی سعید، رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگری راهنمایان گردشگری در این برنامه حضور داشت و ضمن تبریک این روز، مهم‌ترین اقدام سال گذشته‌ی کانون را درپی برگزاری جلسات متعدد با مجلس و دولت؛ برقراری بیمه راهنمایان گردشگری عنوان کرد.