پنجمین جشنواره صنایع‌دستی فجر به کار خود پایان داد و برگزیدگانش را شناخت.

به گزارش ایلنا، مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره فجر صنایع‌دستی و هنرهای سنتی با حضور علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، پویا محمودیان، معاون صنایع‌دستی و فعالان در موزه ملی ایران برگزار شد.

 مدیرکل دفتر توسعه و ترویج صنایع‌دستی، به حضور بیش از ۳۰۰ اثر از ۱۵۰ هنرمند سراسر کشور اشاره کرد و گفت: تجلیل از فاطمه شاکری از استان بوشهر و پروین اباذری از استان کرمان از جمله مراسم افتتاحیه این دوره بود. همچنین نکوداشت استادان فقید صنایع‌دستی از ویژگی‌های اختتامیه محسوب می‌شود.

ویدا توحدی ایجاد تولیدات فاخر و کم‌تکرار، ارتقای سطح کیفی، توجه به تقویت آثار و همچنین برقراری ارتباط با صنعتگران را از اهداف این دوره از جشنواره عنوان کرد.

در ادامه مونسان، پویا محمودیان و جبرئیل نوکنده رئیس کل موزه ملی ایران برای تقدیم لوح‌ها به برگزیدگان روی سن آمدند. بهروز زرین‌دشتی در رشته سرامیک، سارا هدایت طراحی لباس، حسن رحمانی لایه‌چینی موفق به دریافت سرو سیمین شدند.

همچنین زهرا کوشایی‌فر در رشته درخت‌های سنتی، زینب مسعودی تذهیب، عباس جلالی‌کیا منبت چوب، سارو مقرچیان حکاکی فلز، وجیه سادات جلالی معرق چوب و حبیب آروان در رشته قلمزنی موفق به دریافت دیپلم افتخار شدند.

از جمشید ساعی و محمد شیشه‌گر در رشته قلمزنی به عنوان بازماندگان تقدیر و دیپلم افتخار به آن‌ها اهدا شد.  ساناز نتاج در رشته دوخت‌های سنتی، جعفر جعفرصالحی، سمیه احمدی، علیرضا محمدی نیک و حمیده میرزایی نیز در این مراسم مورد تقدیر  قرار گرفتند.