دیوید امیری

به تازگی خبردار شدیم که جلال حبیبی نمایشگاهی از آثارش را در مسقط، پایتخت عمان، برپا خواهد کرد. این هنرمند ایرانی که توانسته در عرصه نقاشی و مجسمه‌سازی و خطاطی موفقیت‌های شایانی کسب کند؛ این روزها برای برپایی نمایشگاه جدیدش مهمان عمانی‌ها است.

از ویژگی‌های آثار حبیبی می‌توان به بهره بردن وی از ابزارآلات صنعتی در فرآیند خلق اثر هنری اشاره کرد. برای مثال او از ابزار مختلف نجاری و آهنگری تا جوشکاری در تولید آثارش استفاده می‌کند تا کارش را تمام کند  و در همین راستا از جمله کارهای حبیبی که جنبه بین‌المللی دارد سردیس امیر عبدالقادر قهرمان ملی الجزایر است که طی مراسمی با حضور وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان به سفیر این کشور هدیه داده شد.

در نمایشگاه پیش رو هم قرار است دو تابلوی «آفرینش» و «تابلوی خاطرات» از این هنرمند طی مراسمی با حضور مدیران فرهنگی و کارشناسان هنری این کشور رونمایی شود. تابلوی «آفرینش» که کار پژوهشی و اجرایی آن بیش از پنج سال زمان برده و گواهی ثبت هنری را هم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده ریشه در فرهنگ ادیان ابراهیمی دارد و خلقت انسان تا جهان پس از مرگ را با بهره‌گیری از قصص قرآن تداعی می‌کند.

 ناگفته نماند که «تابلوی خاطرات» هم دیگر اثر این هنرمند است که در همان روز قرار است رونمایی شود. آنطور که در خبرها آمده این نمایشگاه قرار بود سال گذشته برگزار شود که با مرگ سلطان قابوس پادشاه عمان و شیوع ویروس کرونا در جهان با تاخیری یکساله مواجه شد. شایان ذکر است این نمایشگاه طی هفته دوم و سوم ژانویه در هتل سیتی سیزنز شهر مسقط برپا می شود.