پذیرش کودکان معتاد در مرکز دانش‌آموزی با ظرفیت ۳۰ نفر 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران درباره کودکان معتادی که در طرح اخیر پلیس از محلات شوش، مولوی و هرندی جمع‌آوری شده‌اند، توضیحاتی ارائه کرد. 

محمدعلی اسدی گفت: براساس پروتکل‌های درمان اعتیاد در همه نقاط دنیا افراد زیر ۱۸ سال باید از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پروسه درمان آن‌ها طی شود. حتی اگر این کودکان معتاد باشند باید در پروسه درمان قرار بگیرند.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی در استان تهران مرکزی دارد که افراد زیر ۱۸ سال معتاد را با تشخیص کارشناسان و روانشناسان جهت انجام پروسه درمان پذیرش کرده و نگهداری آن‌ها را برعهده می‌گیرند. البته اقدامات این مرکز مانند درمانی نیست بلکه بیشتر بحث پرهیزمداری در این مرکز مطرح است.

اسدی افزود: کودکانی که در این طرح جمع‌آوری شده‌اند، چنان‌چه پدر و مادری نداشته باشند که از آن‌ها نگهداری کنند به وزارت بهداشت معرفی شده و وزارت بهداشت پروسه درمان آن‌ها را انجام می‌دهد. هم‌چنین چنان‌چه کودک معتادی به ما تحویل داده شود در مرکز دانش‌آموزی ما که ۳۰ نفر ظرفیت دارد نگهداری می‌شوند تا از آن حالت خارج شده و بهبود پیدا کنند. دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران یادآور شد: خوشبختانه پس از اجرای طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر از مناطق شوش،‌ مولوی و هرندی در نقاط دیگر این مناطق معتاد متجاهر حضور ندارد.

    


فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران؛

 برنامه‌ریزی برای ساماندهی دستفروشی کتاب 

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران درباره ساماندهی دستفروشان کتاب و مطالبات مطرح شده از سوی برخی از ناشران در این خصوص گفت: بحث ساماندهی کتابفروشان در حاشیه پیاده‌روها، جزو برنامه‌های میان مدت و درازمدتی است که ما در دستور کار خود قرار داده‌ایم و این افراد نیز ساماندهی خواهند شد. سردار محمد کریم بیات  با بیان این‌که در برنامه ما هست که مکان‌هایی برای دستفروشان کتاب تعبیه شود، گفت: ان‌شاالله با پیش‌بینی مکانی خاصی برای این افراد، دستفروشان کتاب نیز به صورت تخصصی ساماندهی خواهند شد.

وی درباره این‌که این افراد در چه فضاهایی ساماندهی می‌شوند، گفت: ساماندهی این افراد در مکان‌های فرهنگی و فضاهایی که مختص بحث‌های کتابفروشی و فرهنگی و... است خواهد بود و البته جزئیات آن پس از نهایی شدن اعلام خواهد شد.

    


تورهای تهرانگردی  نیم روزه و یک روزه در نوروز 

معاون گردشگری استان تهران با تاکید بر این‌که تهران، مقصد ارزان سفرهای نوروزی است، به تشریح تورهای تهرانگردی نیم روزه و یک روزه در بیش از ۳۰ مقصد شهری و برون شهری برای شهروندان تهرانی پرداخت.

شهرام علیمحمدی با اعلام این‌که تجربه خوب در سال‌های گذشته نشان داده است که شکایتی از مراکز اقامتی در ایام نوروز به دلایلی همچون گران‌فروشی، عدم رعایت بهداشت، کیفیت پایین خدمات  در سطح استان تهران گزارش نشده است، اظهار کرد: از بازرسان تاسیسات گردشگری استان خواسته شده تا در ایام نوروز 98 سطح نظارت‌ها را افزایش دهند. معاون گردشگری افزود: هموطنان می‌توانند ارزان‌ترین سفر نوروزی را در تهران با تخفیف 50 درصدی در مراکز اقامتی و تخفیف‌های قابل توجه در مراکز پذیرایی تجربه کنند. معاون گردشگری استان تهران ادامه داد: جمعیت ساکن در تهران در ایام نوروز از چندیدن استان مسافرپذیر هم بیشتر است به همین منظور بخش اعظمی از برنامه‌های نوروزی برای همشهریانی برنامه‌ریزی شده است که در تهران می‌مانند.