یک مقام بهزیستی استان تهران خبر داد:

پذیرش ۲۵۶ زن آسیب‌دیده در ۹ماهه گذشته

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران ضمن اعلام نحوه پذیرش در خانه‌های امن، از پذیرش ۲۵۶ زن آسیب‌دیده در ۹ ماهه گذشته خبر داد. مهشید موقر در مراسم «افتتاحیه اولین خانه امن غیر دولتی در تهران» که امروز برگزار شد، اظهار داشت: تعداد دو خانه امن دولتی برای ۲۵۶ زن و دختر خشونت‌دیده و در معرض خشونت در نظرگرفته شده است. وی با بیان این‌که خانه امن مکانی است جهت اسکان موقت زنان و دختران در معرض خشونت یا خشونت دیده، افزود: این افراد در طی اقامت در این مکان، از امکانات و خدمات تخصصی فردی، خانوادگی و اجتماعی در راستای رفع مسئله خشونت و آسیب‌های وارد شده به فرد، به صورت رایگان بهره مند می‌شوند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران با اشاره به هدف کلی این طرح گفت: هدف از این طرح، حمایت و توانمندسازی زنان و دخترانی است که در معرض خشونت و یا مورد خشونت قرار گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: مصاحبه تشخیصی، دوره‌های مهارت‌های زندگی، کاریابی و اشتغالزایی، حمایت‌طلبی برای مددجو جلب حمایت سایر سازمان‌ها برای کمک به آنان و حمایت‌های مالی هم‌چون کمک هزینه آموزش فنی حرفه‌ای، کمک هزینه اشتغال، ودیعه مسکن و کمک هزینه خرید لوازم منزل، از خدمات ارائه شده این طرح هستند.

    


رییس بنیاد شهید و ایثارگران:

فرقی بین جانباز زن و مرد نیست

رئیس بنیاد شهید و جانبازان تاکید کرد: از نظر ما فرقی بین زن و مرد نیست و فکر نکنید ما بین جانباز زن و مرد فرق می‌گذاریم. حتی من سفارش کردم در استان‌‌‌ها هر کس که از والدین شهدا و جانبازان مراجعه کرد، آن‌ها را برای راه افتادن کارشان اولویت بدهند. حجت‌‌‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی با بیان این‌که حضرت امام هم تاکید داشتند آیا شما آقایان فکر می‌کنید فقط شما در انقلاب نقش داشته‌اید؟خیر، زنان نیز نقش ویژه‌ای داشته‌اند، اظهار داشت: ناگفته نماند برخی از خانم‌ها شکنجه‌های سختی شدند. حتی در جنگ هم خانم‌ها نقش بالایی داشتند. همین که یک مادر حاضر می‌شود چهار فرزندش را به جبهه بفرستند مهم‌ترین نقش است. رئیس بنیاد شهید و ایثارگران افزود: ما درخصوص جانبازان نخاعی برنامه‌‌‌ای ترتیب دادیم. تا زمانی که همسران آن‌ها به سفر یا زیارتی می‌روند، آن‌ها امانت به ما بسپارند. همین امر در خصوص زنان جانباز نیز درخصوص زنان جانباز نیز صدق می‌کند.

    


فرماندار تهران خبر داد:

لزوم همکاری و مساعدت نهاد‌های دولتی با سمن‌ها

فرماندار تهران تاکید کرد: در راستای بهبود عملکرد نهادهای مردمی به عنوان یاریگر دولت در حل مسائل مختلف که تاثیر مستقیمی نیز در اجتماع دارند، تمامی ارگان‌‌‌ها و سازمان‌‌‌های دولتی باید ضمن همکاری لازم، شرایط مساعدتری را بر فعالیت آن‌ها به وجود آورند. عیسی فرهادی در نشست هیأت نظارت بر سازمان‌‌های مردم‌‌‌نهاد شهرستان تهران ضمن اشاره به فعالیت‌‌‌‌‌های مختلف سازمان‌های مردم نهاد، گفت: سمن‌‌‌ها در ارائه خدمات ارزنده به مردم و حل مشکلات مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، محیط زیستی، امدادی و سایر بخش‌‌‌های جامعه فعال هستند و مسایل موجود را پیگیری می‌‌کنند که می‌‌‌توانند در  توانمندی و حل معضلات اجتماع موثر واقع شوند. وی درخصوص حمایت از سازمان‌‌‌های مردم‌‌‌‌نهاد گفت: در راستای بهبود عملکرد این نهادهای مردمی به عنوان یاری‌‌‌گر دولت در حل مسائل مختلف که تاثیر مستقیمی نیز در اجتماع دارند، تمامی ارگان‌‌‌ها و سازمان‌‌‌های دولتی باید ضمن همکاری لازم، شرایط مساعدتری را بر فعالیت آن‌ها به وجود آورند.