خیابان تجریش  به پیاده‌راه تبدیل می‌شود

طرح پیاده راه حدفاصل میدان قدس و تجریش با بهترین مسیریابی برای عبور سواره در یک رینگ ترافیکی و مسیری ایمن برای پیاده‌ها در شمال تهران به اجرا می‌رسد. سید حمید موسوی شهردار این منطقه در نشست مشورتی با سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، سر کلانتر شمال تهران، معاون ترافیک پلیس راهور و روسای راهور مناطق ۱و۲۸، معاونان و مدیران شهری این منطقه با بیان مطلب فوق بر انجام مطالعات کاربردی که کمترین هزینه، زمان و بالاترین بهره‌وری را در اجرای پیاده راه تجریش داشته باشد تاکید کرد. وی افزود: اجرای زیرگذر تجریش به دلیل موقعیت زمین‌شناسی منطقه و وجود بستری سنگی، رودخانه‌ای و وجود تاسیسات شهری و خط مترو بسیار زمان‌بر و پرهزینه است. موسوی اجرای رینگ ترافیکی در محدوده تجریش به‌صورت دورانی با استفاده از مسیرهای جایگزین و سایر محورهای موازی را اولین اقدام در اجرایی شدن پیاده‌راه تجریش دانست.

    


دست‌فروشان چهار راه ولی‌عصر ساماندهی می‌شوند

شهردار منطقه ۱۱ از آغاز طرح ساماندهی دست فروشان چهار راه ولی‌عصر خبر داد. نصرالله آبادیان در حاشیه تهرانگردی مسجد جامعی با اعلام خبر ساماندهی دست‌فروشان چهار راه ولیعصر گفت: براساس هماهنگی‌های انجام شده با شورای تأمین بازارچه‌ای در چهار راه ولیعصر در یک زمین ایجاد شده است که دستفروشان راسته ولیعصر را در این بازارچه ساماندهی خواهیم کرد. وی با بیان این‌که در این بازارچه ۱۰۰ غرفه وجود دارد هم‌چنین با هماهنگی منطقه ۶ زمینی در خیابان ولیعصر برای ایجاد ۳۰۰ غرفه دیگر در نظر گرفته شده است،اظهارکرد: برآورد ما این است که ۴۶۰ دستفروش در راسته خیابان ولیعصر فعالیت می‌کنند و می‌بایست نسبت به ساماندهی آن‌ها اقدام کرد البته بخشی از آن‌ها اتباع بیگانه هستند که در قالب کارگر برای مافوق خود کار می‌کنند و در این میان نیز برخی افراد که دارای سابقه کیفری هستند نیز وجود دارد. آبادیان با اشاره به این‌که با توجه به رویکرد دادستانی در اجرای این طرح امیدواریم این ساماندهی تا پایان اردیبهشت ماه ادامه یابد، گفت: براساس مصوبات مقرر شده است در پایان اردیبهشت ماه گزارشی در مورد اجرای این طرح ساماندهی به شورای تأمین ارائه کنیم و نقاط مثبت و منفی آن بررسی شود و آسیب‌شناسی‌های لازم انجام گیرد تا در صورت امکان این طرح پایدار باشد.

    


ابتکار خبر داد:

ارسال لایحه برابری  دیه زنان و مردان به دولت

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از ارسال لایحه اصلاح قانون در راستای برابری دیه زن و مرد و لایحه ایجاد محدودیت برای طلاق زنان به دولت خبر داد. معصومه ابتکار در زمینه حمایت از زنان و حل مشکلات آنان گفت: طی دو هفته اخیر سه لایحه به دولت داده‌ایم و در حال کار روی سه لایحه دیگر هم در زمینه مشکلات زنان هستیم. معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اضافه کرد: یکی از لوایحی که طی دو هفته اخیر به دولت داده‌ایم، در زمینه طلاق و مشکلات زنان است. لایحه حمایت از بنگاه‌هایی که زنان سرپرست خانوار را به کار می‌گیرند نیز اکنون در دولت است و سومین لایحه‌ای هم که طی دو هفته اخیر به دولت داده‌ایم، در بحث برابری دیه زنان و مردان است که بحث بسیار مهمی‌ است. وی درخصوص لایحه مرتبط با طلاق بیان کرد: یکی از مواد قانون مدنی به مرد اجازه می‌دهد، هر زمانی که خواست همسر خود را طلاق دهد و از نظر ما نباید چنین اتفاقی بیفتد.