یکی از آسیب دیدگان اعتراضات سال قبل، رضا عزتی است که براساس اسناد موجود به دلیل اصابت ساچمه، یک چشمش نابینا شده و طبق پرونده پزشکی، تعداد قابل توجهی ساچمه در جمجمه و بدنش باقی مانده که غیر قابل خروج است. موضوعی که به شدت سلامت او را مورد تهدید قرار می‌دهد. 

پیام درفشان، وکیل دادگستری درباره وضعیت «رضا عزتی» آسیب دیده چشمی اعتراضات و ماجرای روز حادثه به دیده‌بان ایران می‌گوید: «ایشان در دوازدهم آبان‌ماه که مصادف با چهلم حدیث نجفی در ترافیک مسیر اتوبان کرج به قزوین با فرزندانش داخل ماشین بوده است. از آنجایی که می‌بیند تعدادی که در حال شلیک هستند و به خودرو نزدیک می‌شوند، پیاده شده و فریاد می‌زند تا به سمت خودرویی که بچه‌هایش در آن بودند، شلیک نشود. اما مأموران به سمت او تیراندازی می‌کنند. براساس اسناد پزشکی موجود در پرونده، طی این حادثه علاوه بر چشم‌ها متاسفانه تعداد زیادی از ساچمه‌ها وارد قفسه سینه شده و به قلب او آسیب می‌زند و پزشکان راهی بجز جراحی فوری نمی‌بینند».

او افزود: «بعد از طرح شکایت عزتی را نزد معاونت پلیس امنیت استان البرز فرستادند و در این مدت هم پیگیر بودند تا نقش او در اعتراضات را مشخص کنند و دیدشان کلی بود که او را بدهکار کنند. در آخر پرونده‌ به بازپرس دادسرای جرایم خاص البرز رسید. به دادسرای جرایم خاص مراجعه و اعلام کردیم شهروند در جایگاه شاکی مراجعه کرده و در جایگاه متهم نیست. بازپرس هم در همان جلسه پذیرفت و پرونده را به دادسرای نظامی ارسال کرد اما در آنجا هم عدم صلاحیت زدند و در نتیجه پرونده به دیوان‌عالی کشور رفت و دیوان با تعیین مراجع صالح دستور داد که بازپرس نظامی البرز رسیدگی نماید». 

این وکیل دادگستری تاکید کرد: «بازپرس نظامی دستور ارجاع به کارشناسی داد که گزارش کارشناسی بدون رعایت بی‌طرفی و به شکلی تنظیم شد که اگر جناب عزتی دستگیر شده بود نیز کارشناس در مقام ضابط چنین گزارش تندی علیه ایشان تنظیم نمی‌کرد. پرونده در مرحله انجام تحقیقات مقدماتی است و استدلال خود را ارائه کردیم و بازپرس اگر صلاح می‌داند که پرونده به هیئت کارشناسی برود، پس کارشناس معاضدت بنا بر قوانین موجود باید انتخاب شود. زیرا دلیلی ندارد شهروندی که آسیب دیده هزینه‌های سنگین دادرسی را بپردازد و پرونده همچنان در روند رسیدگی است».

درفشان گفت: «با وجود تعداد بالای ساچمه‌ها در بدن این پدر جوان، طبیعتا اینقدر سرب در بدن هر انسانی سود که ندارد و این فرد 22 گلوله سربی در بدنش است و گفته‌اند باید صبر کنند که در بدن حل شود تا جذب بدن شود. از طرفی ایشان در کارگاهش که مجبور است برای امرار معاش کار کند، یکی از دست‌هایش که در آن چندین گلوله است درد شدیدی دارد ولی چاره‌ای ندارد و با این شرایط روزی چند ساعت کار می‌کند. موجب حیرت است که پزشکی قانونی در نظر خود اعلام کرده صرفا صدمه وارد به چشم قابل محاسبه است و سایر صدمات در علم پزشکی قانونی قابلیت تعیین خسارت ندارد. در حالی که تعیین ارش برهمین اساس است. بنابراین نسبت به نظر بی‌اساس و برخلاف موازین پزشکی قانونی اعتراض شد و از آنجایی که بازپرس محترم نیز با اعتراض موافق بودند پس دستور ارجاع امر به کمیسیون پزشکی قانونی جهت تعیین خسارات دقیق مختلف مادی و معنوی و از کارافتادگی را صادر کردند».

او با اشاره به مسئله دیگر این پرونده به دیده بان ایران گفت: «بازپرس بنا بر لزوم آنکه باید با رعایت تحقیقات مسئولانه همه جانبه در نهایت قرار نهایی به نفع شاکی صادر نماید و مثلا اینطوری نشود که به سود شخصی که خود چندین کانکس پلیس به آتش کشیده و دستی در ماجرا داشته شود رای داد که پول نیز دریافت کند. پس جهت انجام تحقیقات در مورد عزتی به یکی از نهادهای امنیتی استان البرز معرفی شد اما با عدم مدارا و تفکیک بین موارد؛ با بدسلیقگی اقدام به استفاده از فنون بازجویی کرده و به شاکی اینطور بیان کردند که اگر مطلب مخفی کرده و بیان نکنی، دختر دانشجویت به دردسر می‌افتد. طبیعتا شاکی از شنیدن این سخنان بسیار رنجیده شد اما با نجابت ایشان و صبوری او مسئله به بازپرس نظامی منعکس شد. بازپرس پرونده نیز تایید کرد بدسلیقگی انجام شده و شیوه برخورد غلط بوده است. در صورت طرح شکایت بلافاصله با اشخاص خاطی برخورد می‌شود»