شاخص آلودگی هوای تهران دیروز روی عدد ۱۵۱و وضعیت قرمز و ناسالم برای تمام گروه‌ها قرار گرفت. در این سطح از آلودگی هوا؛ افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج ازمنزل خودداری ورزند. شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای قابل قبول (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.  

از ابتدای سال جاری تا دیروز در تهران ۸ روز هوای پاک، ۱۷۰ روز هوای قابل قبول، ۵۵ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۵ روز هوای ناسالم در روز شمار شاخص آلودگی هوا به ثبت رسیده است. با توجه به تشدید آلودگی هوای پایتخت و براساس مصوبه کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوای تهران، کلاس‌های آموزشی پیش دبستانی و مقطع ابتدایی آموزش و پرورش در کلیه مناطق شهر تهران امروز (چهارشنبه ۲۴ آبان ماه) غیرحضوری و به صورت «مجازی» دایر است.  همچنین بر اساس این مصوبه فعالیت‌های ورزشی در فضای باز برای سایر مقاطع تحصیلی ممنوع است. با تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوا ، مجوزهای روزانه طرح ترافیک در روز چهارشنبه توسط شهرداری صادر نمی شود.‌ 

پیشتر هم این کارگروه در خوزستان، همه مدارس شهرهای اهواز، کارون و باوی را روز سه‌شنبه غیرحضوری اعلام کرده بود. آلودگی هوا در بعضی از استان‌های ایران از جمله تهران، اصفهان و خوزستان سال‌هاست که به معضل بزرگی تبدیل شده و هنوز راه‌حلی برای مهار آن مطرح نشده است.