رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با یادآوری اینکه شیب مهاجرت پزشکان رو به افزایش و باعث نگرانی است، گفت: همه باید کمک و همکاری کنند که شیب مهاجرت پزشکان به حالت قبل برگردد.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، محمد رئیس‌زاده، با اشاره به موضوع مهاجرت پزشکان، گفت: بحث مهاجرت جامعه پزشکی از قدیم وجود داشته و موضوع جدیدی نیست و میزان مهاجرت این قشر نسبت به سایر اقشار کمتر بوده، اما به دلیل هزینه‌های بالای تربیت دانشجو، خروج حتی یک پزشک برای کشور خسارت بار است. وی یادآور شد: وقتی فضای کسب و کار برای پزشکان مهیا نباشد مجبور به مهاجرت می‌شوند و با برخی اقدامات تا حدودی مهاجرت‌ها مدیریت خواهد شد.

رئیس‌زاده با اشاره به یکی از اقداماتی که برای جلوگیری از مهاجرت‌ها انجام شده است، ادامه داد: پزشکان بالای ۷۵ سال برای تمدید پروانه مطب نیاز به امتیازات بازآموزی لازم داشتند که با هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت بهداشت اخذ این امتیاز‌ها را به نصف کاهش دادیم تا همکاران پیش کسوت با توجه به سن‌شان درگیر شرکت در برنامه‌های بازآموزی نشوند. وی از مجلس خواستار توجه به تدوین بسته‌های تشویقی برای ماندگاری پزشکان جوان در مناطق محروم شد و گفت: می‌طلبد مواردی مانند کاهش یا معافیت مالیاتی، ارائه تسهیلات مسکن و خرید خودرو یا افزایش ضرایب بیمه‌ای برای پزشکان فعال در مناطق محروم در دستور کار قرار گیرد و به جای اقدامات سلبی اقدامات ایجابی انجام شود تا ماندگاری پزشکان در مناطق محروم افزایش یابد. رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های جدی ما سطح دسترسی مردم به پزشکان در مناطق محروم است، بنابراین در کنار اقدامات انجام شده باید تلاش کنیم تا میزان دسترسی مردم با مشکل مواجه نشود.