سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: وزش باد برای رفع آلودگی هوا شوخی نیست، بارگذاری آلاینده‌ها باید متناسب با ظرفیت تهویه و خودپالایندگی هوا باشد. به گزارش خبر آنلاین، داریوش گل‌علیزاده افزود: این‌که گفته می‌شود دلیل آلودگی هوای تهران بنزین پتروشیمی است اصلاً درست نیست، اما این‌که بگوییم توزیع سوخت در سراسر کشور منطبق بر استاندارد نیست درست است، حدوداً ۴۳ درصد بنزین توزیعی در کشور استاندارد دارد، اما باید گفت در کلانشهرها سوخت بنزین و نفت‌وگاز(گازوئیل) منطبق با استاندارد یورو چهار و یورو پنج است، و در تمامی شهرهای استان تهران هم بنزین یورو چهار توزیع می‌شود. به گفته او ظرفیت معابر در تهران متناسب با تعداد خودروها نیست، بنابراین خودروها اصطلاحاً در ترافیک درجا روشن هستند. این در حالی است که ظرفیت انتشار آلودگی در خودرویی که درجا کار می‌کند ۵ برابر انتشار آلودگی توسط خودروی در حال حرکت است.