روز گذشته، در سومین روز از حادثه فرو ریختن ساختمان متروپل در آبادان، تلاش‌ها برای جستجوی افراد گرفتار زیر آوار ادامه داشت. ساختمان ۱۰ طبقه متروپل ظهر روز دوم خردادماه در آبادان، فرو ریخت. بر اثر این حادثه تاکنون 16 نفر جان‌باخته‌اند و تعدادی نیز مصدوم شده‌اند.

وزیر کشور با اشاره به آخرین آمار مصدومان حادثه متروپل گفت: ۳۷ نفر زخمی شده بودند که از این تعداد ۳۴ نفر مرخص شده‌اند.

احمد وحیدی در خصوص آخرین وضعیت آواربرداری در متروپل، اظهار کرد: همچنان عملیات در حال انجام است؛ حساسیت بسیار زیادی وجود دارد. هم‌اکنون، به دلیل احتمال ریزش سازه‌های مجاور، فعلاً مدتی کار متوقف‌شده است تا اطمینان پیدا کنیم که استحکام‌بخشی انجام شود لذا باید مطمئن شویم. شرایط بسیار حساس و خطرناک است.

وزیر کشور ادامه داد: جرثقیل‌های سنگین، انواع لودرها و بیل‌ها و تجهیزات دیگر وجود دارد و تجهیزات لازمی که برای برش بتن‌ها نیاز است، برقرار است. از سراسر کشور همه کمک می‌کنند. آتش‌نشانان و نیروهای مردمی، هلال احمر، اورژانس، نیروهای انتظامی و نظامی همگی مشغول کار هستند.

وزیر کشور در پاسخ به اینکه چرا کار آواربرداری به کندی انجام می‌شود؟ افزود: دو دلیل اساسی دارد؛ اول اینکه همه تلاش‌ها به این معطوف می‌شود که افراد محبوس شده را نجات دهیم و این کار حساسیت و دقت دارد و دلیل  نمی‌شود همه آوار را با لودر جمع کرد زیرا ممکن است آثار سوئی داشته باشد و باید خیلی ملایم انجام شود. اما دلیل دوم؛ هر نوع آواربرداری در کنار این سازه‌های ناپایدار می‌تواند به ریزش سازه‌های دیگری که وجود دارد بینجامد و برای افراد دیگر خطرات زیادی دارد. مسائلی از این دست در این ساختمان فراوان است بنابراین مجبور هستیم که با دقت کار را انجام دهیم.

تلاش شبانه برای جستجوی  افراد گرفتار در ساختمان متروپل

به گزارش ایسنا، روند جستجو بدون هیچ توقفی در جریان بود و با نصب نورافکن در اطراف ساختمان جستجوی نیروهای امدادی ادامه پیدا کرد. ارائه کمک‌های مردمی شامل آب و غذا نیز همچنان ادامه دارد. تعدادی از سگ‌های زنده‌یاب هلال احمر نیز در محل حادثه حضور دارند و با مشخص شدن علائمی مبنی بر احتمال وجود افراد گرفتار در آوار، به منطقه آواربرداری برده می‌شوند.

با این حال کارشناسان هشدار داده‌اند با خطر جدی ریزش مجدد باقی‌مانده سازه متروپل مواجه هستیم و در صورت حضور مردم در محل حادثه، این ریزش می‌تواند منجر به فاجعه شود.