دیروز صبح مینی‌بوس حامل دانش‌آموزان در جاده هلشی به سمت ماهیدشت استان کرمانشاه واژگون شد و دو کشته و 16 مصدوم به جا گذاشت.

به گزارش ایسنا، رئیس پلیس راه استان کرمانشاه در تشریح جزئیات این حادثه، گفت: برخورد کامیون از پشت با مینی‌بوس علت این سانحه بوده است.

مه گرفتگی دید راننده کامیون را کاهش داد

سرهنگ دستغیب افزود: ساعت 8:50 دقیقه صبح روز گذشته (17 آذر) یک مورد تصادف در محور هلشی به سمت ماهیدشت به نیروهای پلیس راه گزارش شد.

او افزود: با رسیدن مأموران به صحنه حادثه مشخص شد که یک کامیون کمپرسی با یک دستگاه مینی‌بوس برخورد داشته است.

دستغیب گفت: محور هلشی به ماهیدشت محور فرعی است که صبح روز حادثه مه گرفتگی داشته و راننده کامیون بر اثر مه دید کافی نداشته و از پشت با مینی‌بوس برخورد می‌کند. بر اثر شدت این برخورد مینی‌بوس 20 متر جلوتر واژگون می‌شود و متأسفانه چند تن از سرنشینان مجروح می‌شوند.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این مینی‌بوس سرویس مدرسه بوده و سرنشینان آن دانش آموزان مقطع متوسط اول بوده‌اند. بر اساس اعلام اورژانس استان کرمانشاه در این حادثه دو نفر جان خود را از دست دادند و 16 نفر نیز در مراکز درمانی تحت درمان هستند.

توضیح آموزش و پرورش  درباره مرگ دو دانش‌آموز

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: در تصادف سرویس مدرسه در استان کرمانشاه دو دانش‌آموز فوت شدند و حال سایر دانش‌آموزان پایدار است.

مجید یزدان پناه اعلام کرد: متأسفانه در این تصادف دو تن از دانش‌آموزان ما فوت می‌کنند و مابقی دانش‌آموزان مجروح به بیمارستان طالقانی کرمانشاه منتقل می‌شود. به گفته پزشکان این دانش آموزان حال عمومی خوبی دارند و اکنون بستری هستند.

بر اساس گفته‌های او به دلیل اینکه دانش‌آموزان دچار افت تحصیلی نشوند، از چند روستا به یک روستای مرکزی فرستاده می‌شوند تا در آنجا تحصیل کنند. این دبیرستان به نام کوثر واقع در روستای دولت‌آباد است و فوتی‌ها و مصدومان دانش آموزان مقطع متوسطه اول هستند.

 این خودرو عوامل فنی و بیمه هم داشته و مشکلی در این خصوص ثبت نشده است، اما به دلیل مه گرفتگی این تصادف رخ داده و با کمال تأسف دو تن از دانش‌آموزان به نام‌های مبینا مرادی و عسل افوت جان خود را از دست دادند.