محمدعلی افشانی می‌گوید: یکی از سرمایه‌هایی که هیچ‌گاه قدر آن دانسته نشد، پساب است. چند سال خشکسالی به ما فهماند پساب چه کالای گران‌بهایی بود که با آن آب‌های زیرزمینی را هم آلوده می‌کردیم. زباله هم ثروت است که اگر از آن استفاده درست شود، به جای ویران کردن منابع طبیعی و آلوده کردن آب‌های زیرزمینی، تبدیل به ثروت می‌شود.

شهردار تهران با اشاره به افتتاح کارخانه تبدیل نخاله‌های ساختمانی به مصالح عنوان کرد: این کارخانه به بهبود کیفیت زندگی کمک می‌کند. با توجه به این‌که تهران بافت فرسوده و ناکارآمد فراوانی دارد هر روز نخاله‌های ساختمانی زیادی داریم که می‌توانند تبدیل به مصالح شوند.

افشانی با بیان این‌که تهران طرح جامع پسماند ندارد، گفت: وقتی طرح جامع نداشته باشیم، اقدامات انجام شده درست و دقیق نخواهد بود. ما کنترلی روی میزان تناژ نخاله‌های ساختمانی نداشتیم اما اکنون روی ماشین‌ها جی‌پی‌اس نصب شده و همه این کارها در همین تابستان انجام شده است. یکی از برنامه‌های شهرداری شفاف‌سازی بود و یکی از مصداق‌های شفاف‌سازی در همین زمینه کنترل تناژ صورت گرفت. یکی از دلایل اینکه هزینه‌ها در زمینه نخاله‌های ساختمانی کاهش یافته همین کنترل تناژ است.