معاون وزیر بهداشت و سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد: تردد درون شهری از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح از اول آذرماه ممنوع است و این اقدام در ادامه تشدید محدودیت ها در شهرها و مناطق قرمز اعمال می شود.

به گزارش ایرنا، ‌ علیرضا رئیسی دیروز در گفت وگو با خبرنگاران در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا افزود:‌ در شهرهای قرمز موضوع جدید دیگر، بحث منع تردد درون شهری از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح است و این محدودیت در مناطقی که قرمز اعلام شده است، انجام می شود.

وی تصریح کرد: این مساله علاوه بر منع تردد بین شهری است که در مناطق قرمز و نارنجی اعمال شده بود.

رئیسی ادامه داد:  افرادی که دارای پلاک بومی همان شهر هستند حق ورود به سایر شهرها را ندارند و پلاک های غیر بومی نیز حق ورود به شهرهای قرمز و نارنجی را ندارند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اضافه کرد: یکی از دغدغه های مهم رییس جمهوری این بود که این مصوبه که قرار است، ابلاغ شود، تمام جوانب آن دیده شود و زیر ساخت آن  آماده باشد که مردم دچار سردرگرمی نشوند و این مصوبه به صورت قطعی اجرا شود.

رئیسی گفت: در این جلسه تاکید شد بحث نظارت و دستورالعمل ها باید متناسب صورت گیرد و برخی اصلاحات نیز انجام شود و یکایک مشاغل مورد بررسی قرار گرفته و جوانب مختلف آنها بررسی شود در نهایت در جلسه امروز به این جمع بندی رسیدیم که باید بار دیگر این موضوع با دستگاه های دیگر نهایی شود و فردا صبح - روز سه شنبه- ببه صورت رسمی ابلاغ و در سراسر کشور اجرایی شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد:‌ از روز شنبه هفته آینده - اول آذرماه-  ۱۵۰ شهرکه عمدتا مراکز استان ها و کلانشهرهایی مانند تهران هستند به مدت دو هفته تعطیل می شوند و این اقدامات در مناطق قرمز و نارنجی اعلام شده و اعمال می شود.

دوشنبه، سیاه‌ترین روز کرونا در ایران

مرگ و میر ناشی از کرونا بار دیگر دیروز رکورد زد. بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی سخنگوی وزارت بهداشت که دیروز اعلام شد، تنها در 24 ساعت ۴۸۶ نفر از مبتلایان به کرونا جانشان را از دست دادند. به گفته سیماسادات لاری گفت: از 25 تا ۲۶ آبان ۱۳ هزار و ۵۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۱۳۳ نفر از آنها بستری شدند.افزایش این آمار در حالی است که قرار است از ابتدای هفته آینده مقررات و محدودیت‌های کرونایی مصوب شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا به صورت جدی پیگیری شود.

ممنوعیت تجمعات و ترددها بدون رودربایستی

دیروز عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور نیز ضمن اینکه از فرمانداران سراسر کشور خواست تا ممنوعیت تجمعات و ترددها بدون رودربایستی اجرا شود، ناکید کرد که به هیچ وجه آمارسازی و مخفی کاری نباید داشته باشیم. او گفت: اینجا بحث جان مردم در میان است. سعید نمکی وزیر بهداشت بر مبنای آمارهای شما تصمیم می‌گیرد. آمار فوتی‌ها را کم ندهیم و اگر فوتی‌ها و مبتلایان زیاد شد و به مواردی نیاز دارید، بگویید.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله دیروز در نشست ویدئو کنفرانسی با فرمانداران و روسای شبکه بهداشت سراسر کشور با بیان اینکه از همه ظرفیت‌ها برای اجرای طرح محدودیت برخورداریم،  با کرونا با بیان اینکه وقتی منطقه‌ای قرمز می‌شود، تجمعات و ترددها نباید باشد، گفت: برخی فرمانداران مراعات برخی رودربایستی‌ها را می‌کنند؛ در جلسه استانداران هم گفتم هر جا رودربایستی دارید به من ارجاع بدهید و بر گردن من وزیر کشور بیندازید. ما حتما پیگیری خواهیم کرد. تجمع و تردد وقتی قرمز می‌شود باید کنترل کامل شود. هیچ استثنا نداریم.

او گفت: پلمب، ظرفیت مدیریت بحران، دادستان‌ها و شورای تامین را داریم اما اشکال در عمل یا ضعف در فهم دقیق این قوانین و مقررات است. وزیر کشور با تاکید بر استفاده از این ظرفیت‌ها، ادامه داد: دادستان در جلسه حضور دارد و از او بخواهید در جایگاه مدعی العموم وارد شود که می‌شوند. از قوه قضاییه که با دقت و جدیت پای کار آمدند تشکر می‌کنم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه فرمانداران هر روز دست کم یک ساعت باید جلسه بگذارند، خطاب به آنان اظهار کرد: چه اول صبح باشد چه آخر وقت، جلسه بگذارید و اعضا را جمع کنید و برای روز بعد برنامه‌ریزی کنید.