کارگران سابق کارخانه سیمان لوشان در اعتراض به محقق نشدن وعده بازگشت به کارشان، مقابل ورودی معدن سنگ آهک تخت آسمان سیمان لوشان تجمع کردند.

به گزارش ایلنا، از مرداد ماه سال ۹۲ و بعد از اعلام تعطیلی کارخانه سیمان لوشان و بیکاری شمار زیادی از کارگران، همچنان ۶۷ نفر منتظر بازگشت به کار خود هستند. این کارگران مدعی هستند از سال ۹۵ که این کارخانه با همه تجهیزات به همراه یک معدن بزرگ سنگ آهک به یک پیمانکار سنگ فروخته شد، خریدار متعهد شد همه آنها را در این مجموعه مشغول کند که تا امروز و بعد از گذشت ۴ سال، هنوز وعده کارفرما محقق نشده و او نیروهای کار خود را از استان‌های دیگر جذب کرده است.

کارگران اظهار کردند: خریدار حین واگذاری موظف شده بود در ازای استخراج معادن سنگ آهک، یک صنعت جدید در جوار معدن ایجاد و کارگران بیکار شده کارخانه را مشغول به کار کند اما چند سال است پیمانکار از معادن سنگ این کارخانه در حاشیه شهر لوشان سنگ استخراج می‌کند اما به‌رغم وعده‌ای که به شورای تامین شهرستان رودبار و سهامداران سابق کارخانه حین واگذاری داده بود، اقدامی در جهت راه‌اندازی کامل واحد جدید و اشتغال نیمی از کارگران بیکار شده در واحد صنعتی صورت نمی‌دهد.