ماجرای رانیتیدین

هم‌زمان با طرح موضوع وجود ناخالصی در فرآورده‌های رانیتیدین و سرطان‌زا بودن آن، سازمان غذا و دارو طی ماه‌های گذشته، اقدامات لازم برای آزمایش تمامی نمونه‌ این دارو موجود در بازار دارویی کشور را انجام داده است و نتایج حاصل، به زودی اعلام می‌کند.

مهرناز خیراندیش، مدیرکل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو گفت: پس از اعلام نتیجه آزمایش‌ها، داروهایی که میزان ناخالصی نیتروزامین موجود در آن بیشتر از حد مجاز باشد، ریکال خواهد شد.

مدیرکل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه آزمایش‌های لازم روی نمونه‌های ارسالی تمامی شرکت‌ها دوبار مورد آزمایش قرار گرفته و نتایج آن در اسرع وقت اعلام می‌شود، گفت: براساس نتیجه آزمایش، ریکال تمامی فرآورده‌های «رانیتیدین» دارای ناخالصی به سرعت انجام می‌شود.

بر اساس گزارش سازمان غذا و دارو، لازم به ذکر است FDA از ابتدای ماه آوریل (۱۳ فروردین) تمامی شکل‌های داروی رانیتیدین را به‌دلیل احتمال وجود آلودگی از بازار جمع‌آوری کرده است.

    

نیاز به اهدای خون

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: هم‌وطنان اهدای خون در شرایط کنونی را فراموش نکنند.

حاجی بیگی با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا، اهدای خون کاهش یافته، اما بسیاری از بیماران سرطانی، تالاسمی و هموفیلی در این روزها به خون و فرآورده‌های آن نیاز دارند گفت: این سازمان براساس استانداردهای سازمان بهداشت جهانی، تمام نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت می‌کند و تمام تجهیزات این مراکز در کشور همیشه، ضدعفونی و استریل می‌شوند؛ بنابراین شهروندان عزیز می‌توانند برای کمک به هم‌وطنانی که نیازمند خون هستند با خیال راحت به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.

    

اجرای طرح ترافیک ۹۹ از امروز

طرح ترافیک از امروز ساعت 8 صبح تا 17 اجرا می‌شود و تا زمانی که با مشکل کرونا مواجه باشیم ساعت اجرای طرح به همین صورت خواهد بود.یوسف حجت، سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: برای افرادی که در حسابشان موجودی است و اقدام به رزرو می‌کنند ۲۰درصد تخفیف قائل می‌شویم. طبق مصوبه تعیین شده شهروندان باید برای ورود به محدوده طرح ترافیک از رزرو استفاده کنند ولی فعلاً تا 20فروردین که اعلام شده شهروندان کمتر در محل کار خود حاضر شوند و یک وضعیت نیمه تعطیل حاکم است رزرو را به صورت جدی اجرایی نمی‌کنیم. سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران خاطرنشان کرد: افرادی که در هفته پیش رو از رزرو استفاده می‌کنند یک نوع تمرین برایشان محسوب می‌شود و فردی که رزرو خود را باطل کند مشمول جریمه نخواهد شد.