بازگشت مینی‌بوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از ایجاد شش خط مینی‌بوس در پایتخت تا پایان سال خبر داد.

محمود ترفع گفت: سال‌های قبل از مینی‌بوس به‌عنوان یک مد حمل‌ونقلی در تهران استفاده می‌شد اما از آنجایی که این خودروها فرسوده، دودزا و ناایمن بودند ترجیح داده شد که از این مد استفاده نشود، اما حالا با ورود مینی‌بوس‌هایی ایمن با سقف بلند که مجهز به فیلتر جذب دوده است و آلایندگی آن نیز کنترل شده است، می‌توانیم از این مد حمل‌ونقلی در خطوط کم مسافر استفاده کنیم.

او به ایسنا گفت: بررسی‌ها نشان داد که در برخی مسیرهای اتوبوس، تعداد مسافران برای اتوبوس کم است و ما به‌اندازه اتوبوس مسافر نداریم که بر همین اساس تغییر مد دادیم و مینی‌بوس‌ها در این خطوط کم متقاضی مستقر خواهند شد.

    

 رونمایی از پهپاد زیست محیطی

در حاشیه بیست و یکمین همایش ملی واحدهای صنعتی و خدماتی سبز، پهپاد زیست محیطی رونمایی شد. محمد جعفری، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده این پهپاد در مراسم رونمایی این پهپاد گفت: این پهپاد عمود پرواز است که توانایی ۴ ساعت پرواز مداوم دارد، همچنین دوربین اسکن بر روی آن نصب شده و توانایی ارسال فیلم و عکس را به طور همزمان دارد.

او افزود: دوربین RGV  روی آن نصب شده که قابلیت تشخیص هر شیء که چشم قادر به دیدن آن نیست را دارد. مثلاً اگر حیوانی پشت سنگی باشد این دوربین توانایی دیدن آن را دارد.

جعفری با اشاره به اینکه می‌توانیم پرنده را در فاصله ١٠٠ متری رصد کنیم، گفت: این پهپاد قادر به تصویربرداری از تمام سرزمین با اولویت محیط‌زیست است و قرار است برای اولین بار کرخه، هیرمند، بندرانزلی و میانکاله توسط این پهپاد رصد و پایش شود.

    

 جریمه برای رانندگان خودرو با سرنشین بدون کمربند

معاون اجتماعی پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: بستن کمربند ایمنی صندلی‌های جلو و عقب برای همه سرنشینان خودروها در جاده‌های برون‌شهری و بزرگراه‌ها الزامی است، در صورتی که سرنشینان کمربند ایمنی خود را نبندند، راننده خودرو ۳۰ هزار تومان جریمه می‌شود.

سرهنگ عین‌الله جهانی به ایرنا گفت: بخش عمده‌ای از سفرها از طریق اتوبوس‌های بین شهری انجام می‌شود زیرا اتوبوس‌ها در مقایسه با سایر وسایل نقلیه از امنیت و ایمنی بیشتری برخوردارند. از سوی دیگر هزینه سفر با این وسائل نقلیه نسبت به سایر خودروها، کمتر است بر این اساس به هموطنان توصیه می‌شود به جای سفر با یک خودرو، با اتوبوس سفر کرده و در سفرهای جاده‌ای از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند. چنانچه حادثه‌ای در اتوبوس‌های برون شهری رخ دهد، آسیب‌پذیرترین افراد مسافران هستند به‌ویژه افرادی که کمربند ایمنی خود را نبسته‌اند.