ثبت طلاق سهمیه‌بندی شد

اعمال محدودیت ثبت طلاق از دیروز (شنبه) ۵ در دفاتر طلاق سراسر کشور اجرا شد. علی مظفری، رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق، از اعمال محدودیت ثبت طلاق از دیروز(شنبه) در دفاتر طلاق سراسر کشور خبر داد. بر این اساس هر دفترخانه طلاق در هر استان در سال مجاز به ثبت تعداد طلاق تعیین شده است.

    

ممنوعیت آموزش دانش‌آموزان متوسطه دوم در خانه

مدیرکل دفتر دوره دوم متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش از ممنوعیت آموزش به دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم در خانه خبر داد. به گزارش ایلنا، عباس سلطانیان درباره آموزش به دانش‌آموزان در خارج از مدرسه گفت: این اقدام در متوسطه دوم ممنوع است و در این مقطع چنین چیزی نداریم. در آیین‌نامه به‌صراحت اعلام‌شده است که دانش‌آموزان در سن لازم‌التعلیم یعنی از سن ۱۵ تا ۱۷ سالگی باید در مدرسه درس بخوانند و اگر شرایط سنی را از دست دادند، می‌توانند در مدارس بزرگ‌سالان یا آموزش از راه دور به‌صورت حضوری یا غیرحضوری شرکت کنند.  او بیان کرد: دروس دبیرستان حدود ۱۴، ۱۵ عنوان درس تخصصی  دارد که هیچ خانواده‌ای نمی‌تواند این دروس را به فرزندانش آموزش دهد. علاوه بر این بحث کنکور سراسری نکته قابل‌بحث در متوسطه دوم است. همچنین معدل دانش‌آموزان در دروه متوسطه دوم است که در کنکور سراسری به‌عنوان سوابق تحصیلی ملاک قرار می‌گیرد. همه این عوامل موجب شده در دوره دوم متوسطه دانش‌آموزی را نداشته باشیم که در خانه یا هر جای دیگری غیر از مدرسه آموزش ببیند و بعد به برای امتحان و اخذ مدرک پایه به مدرسه بیاید.

    

آفلاتوکسین شیرهای سنتی کنترل نمی‌شود

مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو گفت: شیرها و فرآورده‌های لبنی سنتی و فله‌ای مورد تأیید سازمان غذا و دارو نیست زیرا هیچ نظارتی بر آن‌ها وجود ندارد و ممکن است میزان آلودگی میکروبی یا آفلاتوکسین این محصولات بیش‌ازحد مجاز باشد. به گزارش ایرنا، محمدحسین عزیزی افزود: بیشتر شیر خامی که به کارخانه‌های لبنیات وارد می‌شوند از دامداری‌های صنعتی می‌آید. حدود ۶۰۰ دامداری صنعتی در کشور داریم که شیر موردنیاز صنعت لبنی کشور را تأمین می‌کنند. علوفه‌ای که در این دامداری‌ها استفاده می‌شود تحت نظارت‌های سخت‌گیرانه وارد کشور می‌شوند و میزان قارچ آفلاتوکسین در این علوفه‌ها در حد مجاز است بنابراین وقتی تغذیه گاوها در دامداری‌های صنعتی سالم باشد، شیر آن‌ها نیز از این نظر سالم است. عزیزی بیان کرد: توصیه سازمان غذا و دارو به مردم این است که از شیر و لبنیات سنتی و فله‌ای استفاده نکنند چون نظارت و کنترلی روی این محصولات نیست و اصولاً نظارت بر این محصولات و مراکز که بسیار کوچک و پراکنده هستند امکان‌پذیر نیست.

    

هیچ نگرانی در خصوص ابتلا به ویروس کرونا وجود ندارد

قائم‌مقام وزارت بهداشت و درمان از غربالگری‌های لازم مسافران در فرودگاه‌های کشور خبر داد و گفت: در داخل کشور هیچ نگرانی در خصوص ابتلا به ویروس کرونا وجود ندارد. به گزارش میزان، ایرج حریرچی با اشاره به تلاش‌های وزارت بهداشت در جهت پیشگیری از بروز ویروس کرونا در کشور، تصریح کرد: تنها مرز ورودی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی بوده که همه مسافرانی که از مبدأ چین به کشور وارد می‌شوند تحت غربالگری‌های کامل و جامع قرار می‌گیرند و مسافران از حیث درجه حرارت بدن و داشتن تب‌ها موردبررسی قرارگرفته و در این راستا غربالگری اولیه صورت می‌گیرد. او با بیان اینکه برای بقیه فرودگاه‌ها نیز اگر مسافری با پرواز دیگری وارد ایران شود سیستم مراقب‌های در داخل هر استان مستقر است، گفت: برای پیشگیری از بروز این بیماری همه ابزار‌های لازم در داخل فرودگاه فراهم ‌شده و آزمایشگاه‌ها نیز برای شناسایی احتمال ابتلا به این نوع ویروس آماده‌باش بوده و شناسایی دقیق مبتلایان احتمالی نیز صورت می‌گیرد و ازاین‌رو جای نگرانی نیست.