اعلام آخرین آمار جان‌باختگان و مصدومان حادثه کرمان

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمان آخرین وضعیت مصدومان حادثه کرمان را تشریح کرد. به گزارش ایلنا، محمد صابری درباره آخرین وضعیت مصدومان حادثه کرمان که به دلیل ازدحام جمعیت در مراسم خاک‌سپاری شهید سپهبد سلیمانی رخ‌داده بود، گفت: براثر این حادثه ۵۹ نفر در همان روز حادثه جان خود را از دست دادند. او ادامه داد: ‌۴ نفر نیز به دلیل شدت جراحات وارده در بیمارستان جان باختند. درمجموع ۶۱ نفر جان براثر این حادثه جان خود را ازدست‌داده‌اند. رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمان تصریح کرد: مابقی مصدومان این حادثه بعد از مراحل درمان از بیمارستان مرخص شده‌اند.

    

اپلیکیشن شهر آماده راه‌اندازی شد

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران از راه‌اندازی اپلیکیشن «شهر آماده» خبر داد و گفت: طرح مدرسه آماده با حمایت شهرداری و مشارکت آموزش‌وپرورش تبدیل به طرح ملی می‌شود.

به گزارش فارس، رضا کرمی‌محمدی اظهار کرد: آموزش از مواردی است که در مقایسه با سایر موضوعات در پیشگیری از حوادث و حتی کاهش آسیب‌های ناشی از آن نقش مؤثری دارد و در حوزه‌های متفاوتی این موضوع باید مورد اولویت قرار بگیرد. او افزود: بخش عمده موفقیت در مدیریت بحران مشارکت مردمی است و درصورتی‌که آموزش به شهروندان به‌خوبی انجام گیرد می‌توانیم نتایج مؤثری را در کاهش آسیب حوادث داشته باشیم ولی متأسفانه علیرغم این مسئله به این موضوع توجه نشده است.  رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد:‌شناسایی ایمنی مدارس و انتقال اطلاعات از طریق دانش‌آموزان به خانواده‌ها بسیار حائز اهمیت است و طرح مدرسه آماده سبب انتقال آموزش به دانش‌آموزان می‌شود و آمادگی جامعه از این طریق ارتقاء خواهد یافت.

او خاطرنشان کرد: ارتقای طرح مدرسه آماده به طرح ملی با حمایت شهردار تهران و مشارکت وزارت کشور، وزارت آموزش‌وپرورش، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در حال محقق شدن است و همچنین با راه‌اندازی اپلیکیشن شهر آماده امروز امور مرتبط با آموزش شهروندان از این طریق ارائه خواهد شد.

    

50 حکم قضایی برای قلع‌وقمع مدارس ناایمن و فرسوده

رئیس شورای شهر تهران بر لزوم همکاری مدیریت شهری برای ارتقای وضعیت ایمنی مدارس پایتخت تأکید کرد و گفت: 50 حکم قضایی برای قلع‌وقمع مدارس ناایمن و فرسوده و ساخت‌وساز به‌جای آن‌ها وجود دارد که باید این مسئله را جدی بگیریم.

به گزارش ایسنا، محسن هاشمی بابیان این‌که 4هزار مدرسه در تهران وجود دارد که حدود 60 الی 70 درصد این مدارس وضعیت خوبی ندارند و لازم است با کمک شهرداری و شورا به آن‌ها کمک شود، بیان کرد: دولت دچار بحران مالی است و به همین دلیل در تهران کمتر هزینه کرده و خیرین مدرسه‌ساز نیز در استان‌های دیگر مدرسه ساختند و این سبب شده که مقام تهران در حوزه مدارس در رتبه 30 از بین 31 استان قرار گیرد که اگر کار جدی در این زمینه نکنیم به رتبه 31 هم می‌رسیم و لازم است شهرداری در این زمینه کمک کند و حتی سند همکاری با آموزش‌وپرورش را جدی بگیرند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان این‌که اقدامات در آماده‌سازی مدارس خوب است اما ما با مدارسی مواجه هستیم که با زلزله کم ریشتر می‌ریزد و دانش آموزان این‌گونه مدارس با مشکلاتی مواجه هستند، تصریح کرد: حل این مشکل توجه جدی دولت را می‌طلبد و ما هم در شورا و شهرداری کمک می‌کنیم.