کلاهبرداری از طریق واریز مبلغ به حساب افراد

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا به شهروندان هشدار داد: در هنگام واریز مبالغ از سوی افراد و منابع ناشناس، حساب خود را مسدود کنید و موضوع را در اسرع وقت به صورت کتبی به بانک عامل گزارش دهید. به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رامین پاشایی گفت: افراد کلاهبردار از طریق فیشینگ با دسترسی به اطلاعات حساب‌های بانکی هموطنان و حساب‌های مالی سایر افراد، به منظور پولشویی و طولانی کردن فرایند پی‌جویی جرایم وجوهات سرقتی را به حساب‌های افراد انتقال می‌دهند و  در زمان‌های متعدد نسبت به برداشت غیر مجاز آن اقدام می‌کنند. او افزود: مردم ضمن فعال‌سازی ارسال پیامک واریز و برداشت حساب‌های مالی خود، به محض اطلاع از واریز هر گونه مبالغ مشکوک به حساب خود بلافاصله با تغییر رمز دوم کارت‌های بانکی موضوع را به صورت رسمی به مراجع قضائی و بانک‌های عامل اطلاع دهند.

    

احتمال افزایش بیماری آنفلوآنزا در هفته‌های آتی

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با تشریح مشخصه‌های نوع B ویروس آنفلوآنزا، با تاکید بر آنکه این ویروس هنوز به حالت همه‌گیر درنیامده، گفت: اما این احتمال را می‌دهیم که در هفته‌های آینده موارد بیماری افزایش یابد. به گزارش ایسنا، محمدمهدی گویا در واکنش به اخباری درباره موج دوم آنفلوآنزای فصلی با نوع B ویروس، توضیح داد: زمانی که صحبت از موج آنفلوآنزا می‌کنیم، منظورمان نوع ویروس است. همانطور که قبلا هم متذکر شده بودیم، در موج اول این بیماری طی دو ماه پیش، ویروس غالب آنفلوآنزا نوع H۱N۱ بود. اما اکنون موارد مشاهده شده ویروس آنفلوآنزا از نوع B است.

    

پیشنهاد مراقبت از بیماران آی‌سی‌یو در منزل

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت طرح «خدمات مراقبت پرستاری در منزل» را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، طاهر موهبتی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در ارتباط با تصمیمات بیمه سلامت در خصوص خدمات پرستاری مراقبت در منزل، گفت: پیشنهادات مربوط به بسته‌‌های مراقبت‌ پرستاری در منزل در بیمه سلامت تدوین شده است. پیشنهادات با سرپرستی رئیس سازمان نظام پرستاری که با مسئولیت تنظیم پیشنهادات خدمات مراقبت در منزل، به عضویت هیئت مدیره بیمه سلامت در آمده‌اند، تدوین و به وزیر بهداشت تقدیم شده است  تا در شورای عالی بیمه تصویب شود.

او با بیان اینکه با دستورات وزیر بهداشت، امیدواریم طرح به نتیجه برسد، گفت: فعلا درخواست کرده‌ایم که در شورای عالی بیمه، ‌مراقبت از بیماران آی‌سی‌یو در منزل تصویب بشود. در آی‌سی‌یو بیمارانی را داریم که درمان ندارند و به صورت مراقبتی نگهداری می‌شوند. بازگشت آنها به خانه کمک خواهد کرد تا هزینه‌های هتلینگ از دوش بیماران برداشته شود.