جریمه ورود به محدوده طرح ترافیک ۹۰ هزار تومان شد

مدیرکل حمل و نقل وزارت کشور از افزایش جریمه ورود به محدوده‌های ممنوع ترافیکی از ۲۰ به ۹۰ هزارتومان خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر، پوریا محمدیان گفت: در برخورد با متخلفانی که وارد محدوده‌های ترافیکی می‌شوند، پیش از این دو کد جریمه وجود داشت که در جدول تخلفات راهور معادل ۲۰ هزار تومان بود. در کنار این کد هم ظرفیتی به نام ماده ۱۸ قانون رسیدگی به تخلفات بود که اگر محدوده‌هایی به پیشنهاد پلیس راهور، سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری‌ها در شورای هماهنگی ترافیک استان‌ها یا در شورای ترافیک تهران مصوب شود، به منزله ورود به محدوده ممنوعه و جریمه این تخلف ۹۰ هزار تومان همراه با نمره منفی است.‌  او گفت: این افزایش به همراه مصوبات جلسه وزیر کشور، شامل تسریع در نوسازی و تقویت ناوگان حمل و نقل، تشدید برخورد با خودروهای متخلف، آلاینده و اسقاطی، برخورد با صنایع آلاینده، دوگانه سوز کردن ناوگان عمومی دوشنبه شب به استانداران ابلاغ شد. محمدیان با بیان اینکه اعمال این جریمه‌ها ابزار مناسب بازدارندگی است، ابراز امیدواری کرد: این اقدامات باعث کاهش تخلفات شود.‌ او با اشاره به طرح شهرداری در کنترل آلودگی شهر گفت: پلیس مخالف آن طرح بود، چون زیرساخت‌های لازم ایجاد نشده بود.

    

تجهیزات آتش‌نشانی  کافی نیست

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: آتش‌نشانی تهران خوشبختانه در این دهه تجهیز شده اما هنوز این تجهیزات کافی نیست. به گزارش خبرگزاری فارس، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه همایش رونق تولید ملی در حوزه تجهیزات آتش‌نشانی که سه شنبه 3 دی ماه در محل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران برگزار شد، گفت: باید به تعداد محله‌های شهر تهران ایستگاه آتش‌نشانی وجود داشته باشد. اما در حال حاضر ۱۳۰ ایستگاه آتش‌نشانی در شهر تهران فعالیت می‌کنند. تعداد این ایستگاه‌ها با توجه به اینکه در تهران در ۳۵۰ محل وجود دارند، باید همچنان افزایش پیدا کند. اگر بتوانیم به این مرحله برسیم که در هر محله یک ایستگاه آتش‌نشانی وجود داشته باشد می‌توانیم بگوییم اوضاع خوب است. هاشمی با تاکید بر اینکه صنعت آتش‌نشانی یک صنعت ویژه و گران است گفت: برخی از این تجهیزات و امکانات منحصر به فرد است و در برخی از کشورها تولید می‌شود؛ اما فعالیت‌هایی در زمینه ساخت داخل آغاز شده است. 

    

رونق فروش «ماسک‌های تقلبی» همزمان با آلودگی هوا

روزنامه شهروند، اعلام کرد که همزمان با آلودگی هوا در ایران بازار فروش ماسک‌های تقلبی «داغ» شده است. این روزنامه نوشت:  ماسک‌هایی که در زیرپله‌ها و ‌واحدهای غیرمجاز تولید می‌شود و نه‌تنها هیچ‌گونه نشان استانداردی ندارد بلکه با قیمت‌های گزاف و ‌گاهی با برچسب‌های تقلبی خارجی فروخته می‌شود. این گزارش همچنین در گفت‌وگو با یک تولیدکننده به «سه برابر شدن سفارش تولید ماسک‌های تنفسی» اشاره کرده است.

    

تعزیرات متخلفان را ١٨٢ هزار میلیارد ریال جریمه کرد

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: متخلفان از ابتدای امسال تاکنون به پرداخت ۱۸۲ هزار میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده‌اند. سید یاسر رایگانی افزود: تا ۲۷ آذرماه ۴۳۰ هزار و ۳۵۹ فقره پرونده در تعزیرات حکومتی تشکیل شده است که تعداد ۳۳۳ هزار و ۸۷۰ پرونده مربوط به کالا و خدمات، ۶۲ هزار و ۵۳۴ پرونده مربوط به قاچاق کالا و ارز و ۳۳ هزار و ۹۵۵ پرونده مربوط به حوزه بهداشت و درمان است. او ادامه داد:مجموع وصولی واحدهای اجرای احکام تعزیرات در این بازه زمانی پنج هزار میلیارد ریال بوده‌است. همچنین ۹۵۷ میلیارد ریال نیز مبلغ ریالی محکومیت به عنوان اعاده در حق شاکی برای متخلفان صادر شده‌است.