داروی آنفلوآنزای داخلی با تاخیر وارد بازار شد

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت اظهارات اخیر رییس انجمن علمی اقتصاد سلامت مبنی بر واردات داروی آنفلوآنزا با قیمت هر عدد ۱۷۰ هزار تومان را تکذیب کرد. به گزارش ایلنا، کیانوش جهانپور اظهار کرد: داروی تولید داخل آنفلوآنزا در حالی هر عدد ۳۰۰۰ تومان قیمت فروش به پخش گرفته است که داروی آنفلوآنزای خارجی با قیمت ۲۴۰۰ تومان(قیمت فروش به پخش) یعنی ۲۰درصد زیر قیمت تولید داخل به صورت فوریتی از هند وارد شد. او افزود: این موضوع نشان می‌دهد که با وجود اینکه داروی تولید داخل آنفلوآنزا با تاخیر وارد بازار شد اما کماکان با سیاست حمایت از تولید داخل، قیمت بالاتری نسبت به داروی وارداتی گرفته؛ بنابراین نباید با ارائه اطلاعات غلط به افکار عمومی تحلیل‌های وارونه ارائه کرد.

    

افتتاح مرکز جامع کاهش آسیب برای زنان معتاد تهرانی

معاون توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور از افتتاح یک «مرکز جامع کاهش آسیب برای زنان معتاد تهرانی» با ظرفیت ۱۰۰ نفر خبر داد. فرید براتی سده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مرکز جامع کاهش آسیب زنان در تهران روز سه شنبه 3 دی ماه افتتاح می‌شود، گفت: این مرکز جامع برای ارائه خدمات کاهش آسیب به زنان مصرف کننده مواد مخدر و توانمندسازی آنان است. در این مرکز خدمات گذری، سرپناهی (شلتر)، توانمند سازی، خدمات سیار، مدیریت مورد و همچنین خدمات پیگیری ارائه می‌شود. او با بیان اینکه این مرکز با همکاری چند دستگاه آماده بهره‌برداری شده است، اظهار کرد: مرکز یاد شده در پارک شوش واقع شده است. محل این مرکز نیز متعلق به شهرداری منطقه بوده که طی همکاری شهرداری با یکی از موسسات دارای مجوز از سازمان بهزیستی برای این منظور اختصاص یافته است. همچنین نیروی انتظامی نیز در راه اندازی این مرکز همکاری داشته است.

 

۳ میلیون جریمه معاینه فنی برای ۸۸ هزار خودرو در تهران

سردار هادیانفر،رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از ثبت سه میلیون و ۲۰۰ هزار جریمه مربوط به معاینه فنی در پایتخت از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه خبر داد. به گزارش ایسنا، سردار سید کمال هادیانفر در حاشیه مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگ رانندگی و انضباط ترافیکی که پیش از ظهر امروز در شهرک آزمایش برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در مورد وضعیت آلودگی هوا اظهار کرد: پلیس راهور در خصوص آلودگی هوا گزارش کاملی را به رئیس قوه قضائیه، وزیر کشور، رئیس سازمان بازرسی و هر مسئول دیگری که لازم است در مورد آلودگی هوا اطلاعات داشته باشد موضوع را نوشته و ارسال کرده است.