بالاترین رتبه‌های کنکور از آن دانش‌آموزان مدارس VIP شد

عضو هیئت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مدارس غیردولتی برخلاف عدالت و موازین اصل ۳۰ قانون اساسی است، گفت: درباره عدالت آموزشی داریم با یک جِرم بحرانی خطرناکی روبرو می‌شویم که از جمله شواهد آن نتایج کنکور امسال بود و نشان می‌داد دانش‌آموزانی بالاترین رتبه‌ها را کسب کردند که در مدارس VIP درس خوانده‌اند. به گزارش ایسنا، محمد حسنی در میزگرد علمی ـ تخصصی «بررسی و نقد پدیده تنوع مدارس، در نظام آموزشی ایران» که در سالن اجتماعات سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزار شد درباره نسبت مدارس غیردولتی با عدالت آموزشی سخن گفت و اظهار کرد: تاکید اصلی ما عدالت آموزشی است. وی افزود: نگاهی ناموزون، به هم ریخته، آشفته و نابسامان به عدالت را در دهه‌های گذشته شاهد بوده‌ایم. حسنی افزود: عدالت دو نوع کمی و کیفی است. ما پوشش تحصیلی خوبی داریم اما از آن سو بنگرید که هر روز شکاف طبقاتی در حال افزایش است. مدارس غیردولتی با اصل عدالت مغایراند.

    

خدمات شهری برای نابینایان ناچیز است

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران گفت: نابینانان از جمله شهروندان محسوب می‌شوند اما خدمات شهری برای این افراد بسیار ناچیز است.  زهرا نژادبهرام دیروز در آیین اختتامیه نخستین دوره جشنواره ملی خط بریل فارسی (بریلفا)، برگزاری این رویداد را فرصتی جهت ارتقای باورپذیری نقش نابینایان در توسعه زبان فارسی عنوان کرد و گفت: نابینایان شهروندان جامعه محسوب می‌شوند و باید نیازهای مادی و معنوی آنها تامین شود، این در حالی است که شهر به عنوان بستر اجتماعی، در رفع نیازها و خواست‌های این افراد ناتوان است. وی تجهیز ۶۶ بوستان شهری، ١٧۶ ساختمان شهری و ایستگاه‌های اتوبوس بی‌آر‌تی در چهار معبر شهری در هر منطقه به منظور تردد نابینایان را از جمله برخی اقدامات مؤثر برای کاهش نیازهای این افراد برشمرد و در عین حال چنین خدماتی را ناچیز دانست.

    

معاینه متخصصان طب سنتی تحت پوشش بیمه قرار گرفت

دبیر و رئیس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت، اجرای پوشش بیمه‌ای ویزیت متخصصان طب سنتی ایرانی را به سازمان‌های بیمه‌گر پایه ابلاغ کرد. به گزارش وزارت بهداشت، بر اساس این ابلاغ، پوشش بیمه‌ای ویزیت متخصصان طب سنتی ایرانی به مدت یک‌ سال از زمان ابلاغ تعیین شده است که در صورت رعایت شرایط تمام‌ وقتی، به‌ صورت ۲K پرداخت می‌شود. تداوم پوشش بیمه‌ای متخصصان طب سنتی ایرانی بعد از یک سال، منوط به انجام مطالعه هزینه اثربخشی آن با راهبری دفتر ارزیابی فناوری، تدوین استاندارد و تعرفه سلامت معاونت درمان وزارت بهداشت و ارسال نتایج برای طی مراحل قانونی به دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت شده است.