سرقت و آتش زدن امامزاده در شیراز

مرقد مطهر امامزاده بنت‌الحسن(س‌) در شیراز پس از سرقت اموال و نذورات مردمی توسط فرد یا افرادی به آتش کشیده شد. به گزارش ایرنا، به گفته شاهدان عینی، حرم مطهر امامزاده بنت‌الحسین (س) واقع در خیابان شمس در منطقه دروازه کازرون شیراز روز شنبه مورد تعرض قرار گرفت. فرد یا افرادی پس از تخریب ضریح این امامزاده پول و اشیای قیمتی این محل را به سرقت بردند و بخش‌هایی از این محل را نیز به آتش کشیدند که این  اقدام باعث ایجاد خسارت‌هایی به بنای این مکان مذهبی نیز شد. شاهدان عینی گفتند که بعد از بروز این حادثه و کنترل و مهار آتش توسط آتش نشانان، ماموران انتظامی در محل حاضر و در خصوص شناسایی و دستگیری سارق یا سارقین وارد عمل شدند. به گفته جواد یزدانی مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس،شناسایی و دستگیری عامل یا عاملین این اتفاق در دستور کار پلیس آگاهی شیراز قرار دارد. این امامزاده به نوادگان امام حسن مجتبی (ع) علیه السلام نسبت داده شده است.

    

۵۰ درصد تماس‌های اورژانس اجتماعی مزاحم هستند

رئیس اورژانس اجتماعی کشور گفت: از ۵۰۰هزار مورد تماسی که از ابتدای امسال با اورژانس اجتماعی کشور با شماره ۱۲۳،  گرفته‌ شده‌است، نیمی مزاحم هستند و ارتباطی با وظیفه اورژانس اجتماعی ندارند. محمود علیگو در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: گاهی افرادی به قصد مزاحمت با شماره ۱۲۳ تماس می‌گیرند و گاهی نیز مردم می‌خواهند با پلیس ۱۱۰ یا اورژانس پزشکی ۱۱۵ تماس بگیرند و به جای آن شماره ۱۲۳ را می‌گیرند. وی تاکید کرد: فرد پشت خط اورژانس اجتماعی ۱۲۳ فقط اپراتور نیست بلکه مشاوری است که کار کارشناسی می‌کند. بخشی از تماس‌ها تبدیل به ماموریت و تشکیل پرونده می‌شود و در ۶ ماهه نخست سال ۹۸ بیشتر از ۱۵ هزار مورد تماس منجر به تشکیل پرونده شده‌است.

    

مدیرعامل بیمارستان سوختگی مطهری:

۹۰ درصد افراد سوخته پول درمان های تکمیلی را ندارند

مدیر عامل بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری، گفت: ۹۰ درصد بیماران سوخته در کشور، توان مالی برای تامین هزینه‌های درمان تکمیلی را ندارند. به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی ده‌مرده‌ای، در نشست خبری روز ملی پیشگیری از سوختگی، که در بیمارستان حضرت فاطمه(س) برگزار شد، افزود: بحث پیشگیری از اهمیت زیادی در جلوگیری از سوختگی برخوردار است که متاسفانه سازمان صدا و سیما برای پخش یک کلیپ آموزشی، از ما پول می خواهد. در حالی که ما پول درمان بیماران سوخته را با هزاران مشکل جور می کنیم.