وزیر علوم در جمع خبرنگاران:

 ۸ دانشجو همچنان در بازداشت هستند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ۹۵ دانشجو در اعتراضات اخیر بازداشت شدند و در حال حاضر تنها هفت تا هشت دانشجو در بازداشت هستند که امیدواریم تا یکی دو روز آینده مشکل آنان نیز حل شود. به گزارش ایلنا، منصور غلامی در حاشیه مراسم هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه فردوسی و علوم پزشکی مشهد، در جمع خبرنگاران، در خصوص دانشجویان بازداشت‌شده در اعتراضات اخیر، ادامه داد: وزارت علوم ستادی برای پیگیری این موضوع تشکیل داده است و همکاران ما در این ستاد همواره پیگیر حل مشکل هستند. وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: فضایی ایجاد شد تا عده‌ای از دانشجویان در بازداشتگاه بمانند اما اینکه دچار تخلف و جرایم نشدند، برای ما ارزشمند است و امیدواریم رویکرد عاقلانه دوستان سبب شود هرگز چنین تخلفاتی در هیچ فضایی وجود نداشته باشد.

     

شهردار:

بوی نامطبوع تهران سلامت شهروندان را تهدید نمی‌کند

شهردار تهران گفت: خوشبختانه با بررسی‌هایی که انجام شد مشخص شد بوی نامطبوع تهران، مسئله‌ای نیست که برای سلامتی ساکنان شهر مضر باشد. به گزارش خبرنگار ایلنا، پیروز حناچی پیش از خطبه‌های نماز جمعه دیروز تهران درباره انتشار بوی نامطبوع در شهر تهران افزود: طی تماس‌هایی که با شهرداری تهران برقرار شده بود بوی نامطبوع در مناطق 2،4 ،6،8، 9، 10، 11، 13 استشمام شده بود. اطلاعات در این خصوص نیز به کمیته‌ تشکیل شده در استانداری تهران ارجاع شده و تلاش می‌کنیم علت اصلی این بو را در سطح شهر تهران مشخص کنیم.

    

بنیاد شهید اعلام آمادگی کرد

 انجام وظایف قانونی در مورد جان‌باختگان حوادث اخیر

بنیاد شهید و امور ایثارگران با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: شهروندان عادی که بدون داشتن هیچ‌گونه نقشی در اعتراضات و اغتشاش‌های اخیر و در میان درگیری‌ها توسط اشرار و گروه‌های معارض جان باخته‌اند بر اساس رهنمود مقام معظم رهبری و قانون در حکم شهید هستند. به گزارش ایلنا، در بیانیه بنیاد شهید و امور ایثارگران آمده است: بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی موافقت مقام معظم رهبری با پیشنهاد دبیر شورای عالی امنیت ملی برای «در حکم شهید» محسوب شدن «شهروندان عادی که بدون داشتن هیچ‌گونه نقشی در اعتراضات و اغتشاش‌های اخیر و در میان درگیری‌ها جان باخته‌اند» بر اساس چارچوب‌های قانونی، آمادگی خود را برای ایفای وظایف قانونی اعلام می‌نماید و این شهروندان بر اساس رهنمود مقام معظم رهبری و قانون در حکم شهید هستند.

    

معاون وزیر بهداشت:

روند ابتلا به آنفلوانزا در کشور سیر نزولی یافته است

معاون بهداشت وزارت بهداشت از روند نزولی بیماری آنفلوانزا در کشور خبر داد و گفت: تا ۲ هفته آینده شاهد فروکش شدن این بیماری در کشور خواهیم بود.  علیرضا رئیسی در مشهد مهم‌ترین گام مبارزه با این بیماری را آموزش و رعایت بهداشت فردی دانست و افزود: تعطیلی مدارس به دلیل آنفلوآنزا کار درستی نیست و به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. وی ادامه داد: هم اکنون هیچ کمبودی از نظر داروی درمان آنفلوآنزا (تامیفلو) و واکسن آن نداریم و در حال حاضر یک میلیون ذخیره داروی این بیماری در کشور موجود است اما به دلیل امکان ایجاد مقاومت دارویی باید با احتیاط مصرف شود. رئیسی افزود: تاکنون ۵۶ نفر بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا در کشور فوت کرده‌اند که همه آنها بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماری‌های تنفسی، قلبی، نقص سیستم ایمنی، سرطانی و کلیوی داشته‌اند.

 رئیسی تعداد مبتلایان به آنفلوآنزا در کشور را نیز چهار هزار و ۲۰۰ نفر اعلام کرد.