امام جمعه موقت تهران گفت: در ناآرامی‌های اخیر شهروندانی بدون گناه در بین جانباختگان جان خود را از دست دادند که باید شهید محسوب شوند. خانواده‌های آنان باید تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار بگیرند.

ابوترابی فرد در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه دیروز افزود: درباره قربانیانی که در جریان تظاهرات اعتراضی، به هر نحو جان خود را از دست دادند موضوع پرداخت دیه و دلجویی از خانواده‌های آنان در دستور کار قرار گیرد. وی تصریح کرد: جریان حزب‌اللهی، امامان جمعه سراسر کشور و پایگاه های بسیج و مردم متدین و انقلابی! شما پیشگام اجرای این رهنمود الهام بخش باشید. به این خانواده ها سر بزنید. توجه و رسیدگی به آلام خانواده‌های آسیب دیده در حوادث اخیر در اولویت کار شما قرار گیرد و همچنین گزارش خسارت وارد شده را به حیاتی که دولت تعیین کرده، از طریق دبیرخانه ائمه جمعه ارسال کنید دبیرخانه ائمه جمعه پایگاه مدافع حقوق آحاد ملت ایران است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به رویدادهای اخیر اظهار داشت: کارگزاران نظام اسلامی به گونه‌ای باشند که از دید مردم خادمان صادق ملت باشند. بر اساس سخنان امیرالمونین(ع) مردم در جامعه اسلامی به دو دسته تقسیم می شوند و یا مسلمان هستند و یا از نعمت اسلام محروم هستند اما انسان‌اند.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه حکمرانان مسلمان برای انسان منزلت و احترام قائلند و انسانیت در نظام اسلامی محترم است، خطاب به مسئولین و آحاد مردم و نیروهای انقلابی و حزب اللهی شرکت کنندگان در نماز جمعه گفت: ما باید کرامت انسان ها را ارج می نهیم و برای انسانها کرامت قائل شویم.

وی افزود: گاهی مردم به عمد یا اشتباه مرتکب خطا می‌شوند؛ آنجایی که مرتکب خطا شدند تا آنجایی که می توانید آنها را مورد موهبت، لطف و عفو قرار دهید. این نگاه انقلاب انقلابی علی بن ابیطالب (ع) را ما در کلمات الهام‌بخش رهبر عالی‌قدر انقلاب اسلامی چه زیبا می‌بینیم.