«آلودگی هوا» ۱۲ هزار نفر را راهی مراکز درمانی کرد

رئیس سازمان اورژانس کشور از مراجعه ۱۲ هزار و ۸۳۸ نفر با توجه به بالا رفتن غلظت آلایندگی‌های هوا به مراکز پیش‌بیمارستانی و بیمارستانی خبر داد. به گزارش انتخاب، پیرحسین کولیوند درباره آخرین وضعیت مراجعین بیماران تنفسی و قلبی به دلیل آلودگی هوا به مراکز اورژانس پیش‌بیمارستانی اظهار کرد: از تاریخ ۳ لغایت ۸ آذرماه ۱۲ هزار و ۸۳۸ نفر با توجه به بالا رفتن غلظت آلایندگی‌های هوا به مراکز پیش‌بیمارستانی و بیمارستانی مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۵۱۰۰ نفر بیماران مبتلابه مشکلات تنفسی و ۷۷۳۰ نفر بیماران مبتلابه مشکلات قلبی بوده‌اند. او بابیان اینکه استان اصفهان، البرز و تهران به ترتیب بیشترین آمار مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی را به خود اختصاص داده‌اند، گفت: با توجه به آلوده شدن هوا طی روز‌های گذشته تمام پایگاه‌های اورژانس در مناطق ۲۲ گانه تهران در حال آماده‌باش هستند همچنین در سایر نقاط کشور نیز پایگاه‌های اورژانس برای خدمت‌رسانی به هم‌وطنان از آمادگی کامل برخوردارند. کولیوند تصریح کرد: به بیماران قلبی و تنفسی و مبتلایان به آسم توصیه می‌شود در فضا‌های باز هیچ‌گونه فعالیتی نداشته باشند و تا حد امکان از حضور در سطح شهر خودداری کرده و در منزل بمانند. او تأکید کرد: نوشیدن کافی آب منجر به شست‌وشوی دستگاه گوارش و رفع عطش و خشکی دهان ناشی از آلودگی هوا خواهد شد. همچنین مصرف شیر، میوه و سبزی‌های تازه و مصرف کمتر تنقلات ازجمله چیپس و پفک و نوشابه‌های گازدار می‌تواند در شرایط آلودگی هوا از عوارض ابتلا به بیماری‌های قلبی و تنفسی پیشگیری کند.

    

کرایه تاکسی به‌هیچ‌عنوان افزایش نمی‌یابد

شهردار تهران با اشاره به اینکه شهرداری یکی از 20 دستگاه متولی کاهش آلودگی هواست، گفت: به‌هیچ‌عنوان هیچ افزایش قیمتی در خصوص کرایه تاکسی‌ها نخواهیم داشت. به گزارش فارس، پیروز حناچی گفت: همان‌طور که می‌دانید یکی از دلایل آلودگی هوای تهران وجود ذرات معلق در هوای شهر است که برای کاهش این ذرات موضوع نصب فیلترهای دوده را در دستور کار قرار داده‌ایم و همان‌طور که می‌دانید هفته گذشته تفاهم‌نامه‌ای در این خصوص به امضا رسید. او ادامه داد: می‌دانید که 40 درصد آلودگی هوای شهر تهران به خاطر استفاده از خودروهای شخصی است و امروز که بخشی از شهر تعطیل شد و حرکت برخی خودروها هم محدود شد دیدم که کیفیت هوای شهر بهتر شد.  شهردار تهران در مورد افزایش قیمت تاکسی‌ها بیان کرد: به‌هیچ‌عنوان هیچ افزایش قیمتی در خصوص کرایه تاکسی‌ها نخواهیم داشت.توافقات خوبی برای اختصاص سهمیه بنزین به تاکسی‌داران شده است که بر اساس آن توافقات احتیاج به افزایش قیمت کرایه‌ها را نمی‌بینیم.

    

19فوتی به دلیل آنفلوانزا طی هفته گذشته

معاون بهداشت وزیر بهداشت ضمن اشاره به موارد بروز و همچنین فوتی‌ها ناشی از آنفلوانزا طی هفته گذشته و تأکید بر لزوم رعایت موازین بهداشتی، درعین‌حال گفت: این موج از بیماری، حدود دو هفته دیگر ادامه می‌یابد و ممکن است طی این مدت شدیدتر هم شود، اما بعد از دو هفته فروکش خواهد کرد. به گزارش ایسنا، علیرضا رئیسی در پاسخ به سؤالی درباره آخرین وضعیت بروز و درمان آنفلوانزا در کشور، گفت: طبق آخرین گزارشی که به دست ما رسیده، طی یک هفته از دوم تا هشتم آبان ماه، ۲۷۳ نفر به دلیل ابتلا به آنفلوانزا در بیمارستان بستری‌شده‌اند. همچنین ۱۳۰۰ نفر به دلیل بیماری‌های تنفسی به مراکز بستری و سرپایی مراجعه کرده‌اند. متأسفانه طی این‌یک هفته ۱۹ نفر به دلیل ابتلا به آنفلوانزا فوت‌شده‌اند که البته همه افراد فوتی یا بستری‌شده، مبتلابه بیماری زمینه‌ای اعم از بیماری‌های تنفسی، قلبی، سرطان و... بوده‌اند.