معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی:

«سارقان» ستاره‌دار می‌شوند

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا از ستاره‌دار شدن سارقان خبر داد و گفت: در مجموعه پلیس تخصصی سارقان کیف‌قاپ و موبایل قاپ و سارقان به عنف مشخص شده‌اند و ما این سارقان را ستاره‌دار کردیم  سرهنگ رضا موذن در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره وقوع جرائمی مانند سرقت گفت: سارقان مورد هدف ما هستند و ما چه در حوزه انتظامی و چه در حوزه تشکیل پرونده و ارجاع به مرجع قضایی با شدت بیشتری با این افراد برخورد خواهیم کرد.  وی ادامه داد: با توجه به ایجاد قرارگاه سرقت که کماکان نیز تا پایان سال پیگیر آن هستیم جلوی سرعت رشد سرقت را گرفته‌ایم. در مجموع هم با کاهش وقوع سرقت مواجه بودیم و هم ۲۲ درصد افزایش کشفیات را داشتیم؛ یعنی ما در کشفیات نیز تلاش‌هایمان را بیشتر کرده‌ایم تا بتوانیم احساس امنیت بیشتری به مردم بدهیم.

    

توچال ثبت میراث طبیعی می‌شود

یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به پیگیری ثبت ملی میراث طبیعی توچال تهران با ۱۷ رای موافق به تصویب رسید‌. به گزارش ایلنا، در جلسه دیروز شورای شهر تهران یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به پیگیری ثبت ملی میراث طبیعی توچال تهران بررسی شد. احمد مسجدجامعی در دفاع از این طرح گفت: اینکه توچال به عنوان میراث طبیعی ثبت شود مورد حمایت سازمان میراث فرهنگی نیز هست. در این منطقه چندین پناهگاه از جمله کلکچال را داریم که در حوزه شهرداری منطقه ۱ است.

    

حق رای شورایاری‌ها در نامگذاری معابر پایتخت

با تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تهران، از این پس شورایاران در نامگذاری معابر و اماکن عمومی شهر تهران، دارای حق رأی هستند. به گزارش خبرنگار ایلنا، «یک فوریت طرح اصلاح آیین‌نامه نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران» در جلسه علنی دیروز شورای اسلامی شهر تهران، مطرح و با ۱۳ رأی موافق و ۵ رأی مخالف به تصویب رسید. احمد مسجدجامعی درباره یک فوریت این طرح گفت: موضوع روشن است، باید شهر را به مردم واگذار کنیم و نمی‌توانیم درباره نامگذاری کوچه یا محله‌ای تصمیم‌گیری کنیم اما ساختار سلسله‌مند آن را نادیده بگیریم.