تحویل پانسمان‌های بیماران اپیدرمولایزیس به خانه ای‌بی

چهارمین سری محموله‌های پانسمان‌های مورد نیاز بیماران اپیدرمولایزیس (ای بی) توسط معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران روز چهارشنبه ۲۲ آبان ماه ۹۸ تاٌمین و تحویل خانه ای بی شد. به گزارش ایلنا، چهارمین سری محموله‌های پانسمان های مورد نیاز بیماران اپیدرمولایزیس (ای بی) توسط معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران روز چهارشنبه ۲۲آبان ماه ۹۸  تاٌمین و تحویل خانه ای بی  شد.  بنا بر اعلام از روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه ایران، لازم به ذکر است باتوجه به مصوبات جلسات فنّی با حضور اساتید مرتبط و نمایندگان معاونت درمان وزارت بهداشت و اداره کل تجهیزات و سازمان غذا و دارو افزایش در تنوع و تعداد تحویل شده پانسمان‌ها نسبت به سال های قبل وجود دارد و کیفیت و اثر بخشی محتوای بسته های تحویلی به بیماران به نسبت قبل افزایش داشته است.

    

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

افزایش 40 درصدی مراجعه به گرمخانه‌های تهران

سرپرست سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران از افزایش 40 درصدی مراجعه به گرمخانه‌ها از اوایل آبان ماه خبر داد.  «سید مالک حسینی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در خصوص وضعیت گرمخانه‌‌های تهران گفت: از 15 آبان تمامی گرمخانه‌ها به صورت شبانه‌روزی باز هستند و اکنون تعداد گرمخانه‌ها از 17 به 19عدد رسیده است. احتمالا تا فردا نیز یک گرمخانه دیگر در منطقه 18 اضافه می‌شود و تعداد آنها به 20 عدد می‌رسد. او در خصوص اینکه آیا این گرمخانه‌ها دائمی هستند، تصریح کرد: این 20 گرمخانه در فصل سرما به صورت دائمی باز هستند و پس از پایان فصل با توجه به میزان تقاضا برای آنها تصمیم‌گیری خواهد شد که آیا این گرمخانه های اضطراری باید به فعالیت خود ادامه دهند یا اینکه از مدار خارج شوند. حسینی با بیان اینکه نسبت به 48 ساعت گذشته میزان پذیرش در گرمخانه‌ها 14 درصد رشد داشته است، تصریح کرد: البته در اواخر مهر و اوایل آبان افزایش 40 درصدی مراجعه به گرمخانه‌های تهران داشتیم و کسانی که آمدند، ماندگاری داشتند. رئیس سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه مشکل کمبود ظرفیت در گرمخانه‌ها وجود ندارد، خاطرنشان کرد: همه گرمخانه‌ها ظرفیت خالی دارند و نزدیک به 60 درصد گرمخانه‌ها استفاده شدند و با اضافه شدن سه گرمخانه جدید، در حدود 13 درصد نیز ظرفیت‌ها افزایش خواهد یافت. اگر کسی به گرمخانه‌ای مراجعه کند، پشت در گرمخانه نمی‌ماند.

    

تولید ۲۰ داروی هایتک در کشور

قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: ۲۰ داروی بیوتکنولوژی های‌تک را که عمدتا در درمان سرطان و بیماری‌های روماتولوژی کاربرد دارند در کشور تولید می‌شود. به گزارش ایلنا، شاهین آخوندزاده، در حاشیه نشست هم‌اندیشی رؤسای مراکز تحقیقاتی، مراکز رشد و ذی‌نفعان حوزه علوم دارویی کشور اظهار کرد:  ایران در دو سال گذشته از نظر تولید علم در منطقه اول بوده و با فاصله نسبت به کشور ترکیه از نظر تعداد مقالات و ارجاعات قرار داشته است. وی تصریح کرد: حدود ۹۶ درصد داروهای مصرفی و ۷۰‌درصد مواد اولیه دارویی را تولید می‌کنیم.