به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص)صورت گرفت؛ 

موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان 

رهبر انقلاب با پیشنهاد رئیس قوه قضائیه مبنی بر عفو و تخفیف مجازات ۳۵۵۲ نفر از محکومان موافقت کردند. به گزارش ایلنا، به مناسبت میلاد با سعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق (ع) حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، رئیس قوه قضائیه طی نامه‌ای به رهبر انقلاب اسلامی پیشنهاد عفو و تخفیف مجازات ۳۵۵۲ نفر از محکومان را که در کمیسیون مربوط، واجدِ شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند، ارائه کرد که این پیشنهاد مورد موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت.

    

در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح شد؛

اجازه تغییر خودسرانه در نرخ کرایه تاکسی را نمی‌دهیم

مدیرعامل سازمان نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به افزایش قیمت بنزین گفت: حداکثر تلاش خود را می‌کنیم که تغییری در قیمت کرایه تاکسی‌ها نداشته باشیم. علیرضا قنادان در گفت‌و‌گو با ایلنا با بیان اینکه با توجه به افزایش قیمت بنزین اجازه تغییر خودسرانه در نرخ کرایه تاکسی را نمی‌دهیم، گفت: از امروز در تمام خطوط و سامانه‌ها اعلام آماده‌باش شده است و گشت‌های تاکسیرانی از ساعت ۶ صبح در کلیه نقاط و پایانه‌های اصلی شهر مستقر هستند و با توجه به افزایش استفاده از سامانه‌های حمل‌و نقل عمومی نظارت کافی را خواهیم داشت. وی درباره افزایش قیمت تاکسی‌ها گفت: الان تغییری در نرخ تاکسی‌ها نخواهیم داشت و با توجه به سهمیه درنظر گرفته شده، هیچ تاکسی اجازه تغییر خودسرانه در نرخ تاکسی را ندارد.  

    

عضو شورای شهر تهران:

فرمانداری تهران دلایل مخالفت خود با زیست‌شبانه را اعلام کند 

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از حضور معاون شهردار در صحن شورا برای پاسخ به ایرادات طرح ترافیک خبر داد. حسن خلیل‌آبادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص ارسال لایحه زیست‌شبانه به شورای شهر تهران گفت: طرح زیست شبانه در کمیسیون‌ها در حال بررسی است و قرار است طرح نهایی آن پایان آبان به شورای شهر ارسال شود. او در پاسخ به این سوال که آیا فرمانداری تهران سرانجام موافقت خود را با طرح اعلام کرده است، افزود: فرمانداری اگر موافق طرح زیست شبانه نباشد هم باید دلایل خود را مطرح کند،‌ اما فکر نمی‌کنم مشکلی باشد و آنها نیز موافقت می‌کنند. اگر آنها ایراد بگیرند نیز حقشان است و ما ایرادهای قانونی وارده از سوی فرمانداری را برطرف خواهیم کرد.

    

معاون اداره محیط زیست استان تهران:

ضایعات سوزی «جرم» است

معاون نظارت و پایش اداره محیط زیست استان تهران با بیان اینکه «ضایعات سوزی» ازجمله مهمترین معضلاتی است که در پایش‌های ویژه محیط زیست در پی تداوم آلودگی هوا دیده شده است، گفت: بر اساس قانون هوای پاک این کار جرم است. از تمامی دستگاه‌ها از جمله شهرداری توقع داریم که به وظیفه قانونی خود در این‌باره عمل کنند. محمد رستگاری در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به اینکه محیط زیست استان تهران باتوجه به افزایش غلظت آلاینده‌ها در این استان اقدام به پایش‌ ویژه واحدهای آلاینده کرده است، گفت: در این پایش‌ها حدود ۲۰۰ واحد از جمله معادن شن و ماسه و واحدهای صنعتی مانند سیمان تهران بررسی شده‌اند. وی با بیان اینکه ضایعات‌سوزی مهمترین معضلی است در پایش‌های ویژه دیده می‌شود و متاسفانه در کل استان تهران پراکندگی دارد، تصریح کرد: براساس قانون هوای پاک و قانون مدیریت پسماند این کار جرم است و فردی که اقدام به سوزاندن ضایعات می‌کند، مجرم شناخته می‌شود.