گشت‌های فوق‌العاده برای جذب کارتن‌خواب‌ها مستقر شدند

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از استقرار گشت‌های فوق‌العاده برای جذب کارتن‌خواب‌ها و افراد بی‌سرپناه در پی بارش اخیر خبر داد. به گزارش ایسنا، سیدمالک حسینی با اشاره به بارش‌های شبانگاهی تهران با بیان اینکه در پی بارش باران در پایتخت و کاهش دمای هوا، گشت‌های سازمان خدمات اجتماعی برای جذب و بررسی وضعیت کارتن‌خواب‌های تهران فعال شده‌اند، گفت: تمام تلاشمان این است که در این شب‌های سرد، کارتن‌خواب‌ها بیرون از گرمخانه و محل‌های استاندارد نمانند. او با بیان اینکه گشت‌های سازمان خدمات اجتماعی به صورت فوق‌العاده پایش پاتوق‌های معروف همچون فرحزاد و ... را در دستور کار خود قرار داده‌اند، افزود: به همه گرمخانه‌ها ابلاغ شده است که به هر میزان کارتن‌خواب و افراد بی‌سرپناهی را که به آنها مراجعه می‌کنند، پذیرش کنند تا مبادا فردی به دلیل تکمیل ظرفیت پشت درها بماند.

    

توافق مجمع نمایندگان برای جدایی شهرری از تهران 

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اعلام توافق مجمع نمایندگان تهران برای جدایی شهرری از تهران گفت: این مساله از چهارسال پیش در مجلس مطرح بوده است. به گزارش ایلنا، پروانه مافی بیان کرد: این مساله از گذشته مطرح بوده است، اما به صورت طرح درنیامده بود، تا اینکه سال گذشته مجمع نمایندگان تهران به این نتیجه رسید، این کار را عملی کند.  مافی با بیان اینکه جدایی ری از تهران تقاضای مردم شهر ری است، اضافه کرد: در سال۸۳ری و شمیرانات داعیه جدایی از تهران را داشتند و فرماندار شهرری و نمایندگان تهران در آن دوره به دنبال این موضوع بودند. مافی افزود: شهرری اکنون سرریز پساب و پسماندهای شهر تهران شده و بی‌انصافی است، ‌جایی که در تاریخ گُل شهر تهران بوده را به محلی که تنها پساب و پسماند تهران را تحمل می‌کند، تبدیل کنیم. مافی تاکید کرد: این یک ظلم آشکار است که هزینه‌های تهران به شهرری سرازیر شود و درآمدهای شهر ری در آنجا هزینه نشود.

    

سونامی سرطان پستان در ایران نداریم 

 متخصص جراحی عمومی و جراح پستان با تکذیب موضوع راه افتادن سونامی بروز سرطان پستان در کشور، گفت: بروز این نوع سرطان در بانوان روند به نسبت طبیعی داشته است. به گزارش میزان، آسیه الفت‌بخش، درباره میزان شیوع سرطان پستان در بانوان بیان کرد: همان‌طور که جمعیت در حال رشد است جمعیت زنان هم در حال‌رشد و افزایش است و بالتبع آمار ابتلا به این سرطان هم قطعا بیشتر می‌شود و آگاهی بیشتر نیز باعث شده که میزان بروز هم بیشتر نمایان شود. او در ادامه بیان کرد: میزان بروز این سرطان در بانوان در۲۰سال پیش۲۸نفر از هر۱۰۰هزار نفر بوده و۱۰سال پیش۳۱نفر از هر۱۰۰هزار نفر افزایش یافته است که یک روند طبیعی است و دلیلی بر این نیست که در کشور اتفاقی افتاده که میزان بروز سرطان پستان رو به افزایش شده باشد بلکه در کل دنیا این سرطان در حال افزایش است و طبعا در ایران هم در حال افزایش است و روند رشد آن هم حالت سونامی نیست. الفت‌بخش در ادامه درباره میزان اینکه میزان مراجعات چقدر است؟ اعلام کرد: اگر۱۰سال پیش را مطالعه کنیم متوجه می‌شویم که بیماران در مراحل پیشرفته مراجعه می‌کردند یعنی در مراحی که تومور۵سانتی‌متری داشتند و یا کلا با این بیماری درگیر شده بودند مراجعه می‌کردند.اما افزایش آگاهی عمومی باعث شده که خانم‌ها در مراحل اولیه مراجعه کنند یعنی زمانی که یک تومور۲سانتی‌متری دارند و غدد لنفاوی آنها هم درگیر نشده و شانس بهبودی بیمار هم بسیار بالاست و نیازی به درمان‌هایی مثل رادیوتراپی و شیمی‌درمانی هم نیست.